0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
DETTA KOMMER ATT SLÅ UT ALLA ANDRA OM DET FUNGERARJag är misstänksam..
total förbrukning 041213-050213 3669kwh. tillskottsel under perioden 230 kwh, vp har givit 5440 kwh
Citat från: Frej skrivet 13 februari 2005, 20:58:13total förbrukning 041213-050213 3669kwh. tillskottsel under perioden 230 kwh, vp har givit 5440 kwhMali!Om du sänker nattsäkningen till -1.5 så kommer du nog att få mindre tillskottsel.(jag antar att du har -1 nu)Nattsäkningen är igentligen ingen nattsäkning utan en fördröjning av när eltillskottet läggs in har jag fått förklarat av comfortzone, om jag nu fattade rätt. Jag har iaf ställt min på det, men jag har också ändrat en del andra värden för jag hade ungefär lika mycket i eltillskott som pumpen hade gett. Nu funkar pumpen mycket bättre, under 28 dagar i februari/ mars gav min pump 1994 kwh och jag hade ett tillskott av elpatron på 610 kwh, men det var också under den tiden jag höll på att justera in pumpen. I slutet drog den nästan ingen eltillskott alls utom när det duschades friskt.
total förbrukning 041213-050213 3669kwh. tillskottsel under perioden 230 kwh, vp har givit 5440 kwhMali!Om du sänker nattsäkningen till -1.5 så kommer du nog att få mindre tillskottsel.(jag antar att du har -1 nu)Nattsäkningen är igentligen ingen nattsäkning utan en fördröjning av när eltillskottet läggs in har jag fått förklarat av comfortzone, om jag nu fattade rätt. Jag har iaf ställt min på det, men jag har också ändrat en del andra värden för jag hade ungefär lika mycket i eltillskott som pumpen hade gett. Nu funkar pumpen mycket bättre, under 28 dagar i februari/ mars gav min pump 1994 kwh och jag hade ett tillskott av elpatron på 610 kwh, men det var också under den tiden jag höll på att justera in pumpen. I slutet drog den nästan ingen eltillskott alls utom när det duschades friskt.
Abuquir, returtemperaturen är högre än framledningstemperaturen under vissa perioder. Hur kan det komma sig?