0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu vet jag inte hur många kilowatt pumpan är på men vi är fyra i hushållet plus ibland på helgerna en vuxen till som duschar m.m.Vi använder motor & kupevärmare till två bilar varje dag i ca 3 timmar, vi har ytterbelysning, datorn är på minst 15 tim/dag, oftast är två tv apparater igång både morgon & kväll, kyl & frys har vi modell fullsize, ugnen används kanske i snitt varannan - vartredje dag + micro.Nu har jag tyvärr inte installerat en separat kw-mätare på min Nibe än så jag kan inte säga hur stor förbrukningen är. En årsförbrukning på 17000kwh i ett NYTT hus tycker jag låter fel / HÖGT....Speciellt vid denna yttertemp.Jag hade ALDRIG acceppterat en förbrukning på dryga 10000kwh på 3,5mån i ett NYTT hus.Rätt eller fel /Sune73
Oki, jag tolkade 17000kwh/år för vv & uppvärmning exkl hushållsel. Jag tror inte husfabrikanten räknar med hushållsel eller? Om det är så så är det högt iaf - tycker jag. 12000kwh för vv & värme MED FLvp i ett NYTT hus kan inte fabrikören vara spec nöjd med, eller också är det modell renstängsel /Sune73