0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funderingen beror på att om man trycker för snabbt på handkontrollen så ändras temp där men inget pip hörs på innedelen,så då ökas inte temperaturen, om sådan dålig kommunikation upprepas ibland så är frågan vilken temp är innedelen ställd på ?Det kan ju var inställd på något annat än den temp som står på handkontrollen.Därför är frågan finns det någon "reset" eller "default" inställning på Luft/Luft värmepumpen E9EKEB ?Ex. om man drar ur elkontakten och sätter på igen så är den "default" på 20 grader, finns det nåt sånt eller ?MVH Lasse
Om jag förstår detta rätt så menar du att man skulle ändra temperatur kalkyleringen genom att ex hålla den riktad bortåt och trycka ett par ggr upp/ner på fjärren?!Spelar ju ingen roll om du har tryckt ner den till 16 grader när den står på 32 för att sedan ge den kommandot att den ska köra 22 grader, den skickar ju signalen för 22 grader till pumpen och inte 38...Vill du veta vad din innedel är ställd på så ställ fjärren på den temp du vill ha, rikta den mot och hör så det piper till.
Spelar ju ingen roll om du har tryckt ner den till 16 grader när den står på 32 för att sedan ge den kommandot att den ska köra 22 grader, den skickar ju signalen för 22 grader till pumpen och inte 38...Vill du veta vad din innedel är ställd på så ställ fjärren på den temp du vill ha, rikta den mot och hör så det piper till.
Om man vill veta vad man har för temp är det som jag sa bara att knappa in ex 21 och höra att det piper till.Överkurs att börja bryta strömmen och slå ner den till 16 grader etc etcDen skickar ju en specifik signal för varje temperatur, det är inget mekaninskt som dras efter för varje pip etc.Skulle inte funka så bra att programmera sin fjärrstyrning om det var så det funkade.
Det ¨må da jaggu forventes at når fjernkontrolllens display viser f.eks. 22 grader og du har fått kvitteringstone ved siste trykk , så er det den temperaturen jobber etter . Raptus
Bra Panasonic ikke leverer fjernkontroll til Tv-apparater da Raptus
Citat från: ghandi skrivet 03 november 2008, 15:24:49Om man vill veta vad man har för temp är det som jag sa bara att knappa in ex 21 och höra att det piper till.Överkurs att börja bryta strömmen och slå ner den till 16 grader etc etcDen skickar ju en specifik signal för varje temperatur, det är inget mekaninskt som dras efter för varje pip etc.Skulle inte funka så bra att programmera sin fjärrstyrning om det var så det funkade.Hej Ghandi! Jaha så du menar alltså att om jag har tempinställningen på min pump och fjärren på t.ex 21 ºC och jag därefter riktar fjärren åt motsatt håll från pumpen och trycker upp fjärren till t.ex 28 ºC utan att få kommunikation med innerdelen via pipljudet. Sedan så riktar jag återigen fjärren mot innerdelen och sänker temperaturen med fjärren med t.ex 3 ºC till 25 ºC (på fjärren) inkl att jag då får en bekräftelse på signalerna från innerdelen via pipljudet. Då menar du alltså att jag självklart har just 25 ºC i inställning på pumpen alltså?? Så det är alltså inte på det sättet då att jag istället i verkligheten har 18 ºC i inställning på pumpen då eller?? Mvh Raffen.