0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejJag tror det är så att fjärrkontrollen sänder över allt inställt data varje gång och antagligen med någon form av CRC check och då innerdelen mottagit en sådan datasträng och som har rätt CRC så skickar den ett pip som OK på att den fått rätt värden.Prova genom att hålla för IR-dioderna och ändra inställningen på vingen, sen när du gjort det kan du rikta fjärren mot innerdelen och ändra temperaturen och om du då får ett pip så bör vingen ställa sig som fjärrkontrollen visar om jag gissat rätt.Lycka tillMesser
Intressant, det verkar som ni har rätt att att handkontrollen kanske skickar en unik kod för olika temp inställningar på displayen.Men att det viktiga är kvittens (pip) från innerdelen att den fått informationen, annars händer inget.När jag får tid framöver skall jag mäta upp signalen från handkontrollen med oscilloskop och se om varje temp på displayen genererar en unik kod till innerdelen.
Hej Messer! Javisst har du ju helt rätt i detta alltså. Thumbsup Var faktiskt nere och testade direkt, och det stämmer ju helt riktigt, och inte bara du, utan även Ghandi har ju rätt då naturligtvis när det gäller tempinställningen.
HejJa Ghandi det stämmer men om nån kan fira så tycker jag det är Raffen för han har ju fått lära sig nått nytt och nu är ju han lika bra som oss då när det gäller dessa fjärrkontroller.Det är det som är fördelen med att fråga och ifrågasätta, man får lära sig nya saker då, jag har lärt mig mycket på det sättet.Så grattis RaffenMVHMesser