0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: larryd skrivet 02 november 2008, 16:33:14Jodå Raffen,men jag kan inte skilja upp hushålls-elen ännu på vad jag förbrukar inom- respektive utomhus (växthus, gårdsbelysning, etc). Så jag tycker siffran saknar mening här. Men anta att inomhusdelen är 500kWh.Tjenare Larryd! Jaså tycker du det, jag tror att de flesta tycker att det är i högsta grad intressant att se även hur hög hh-elen är hos resp du, även om man inte direkt kan jämföra sig helt med någon annan. Vissa som inte kan dela upp sina poster redovisar ju bara en total elförbrukning enligt huvudmätare och förklarar lite hur det ser ut, och det är ett sätt ju, och sen kan man ju bara specificera isf det man mäter speciellt, och resten blir ju då hh-elen. Mvh Raffen.
Jodå Raffen,men jag kan inte skilja upp hushålls-elen ännu på vad jag förbrukar inom- respektive utomhus (växthus, gårdsbelysning, etc). Så jag tycker siffran saknar mening här. Men anta att inomhusdelen är 500kWh.
Tack ...jag kör något som heter ......17184.
Yes Jag kollade min förbrukning på nätet för denna månad menden var visst beräknad så istället för 1226kwh som jag trodde så var det 861kwh (år 2007 var det 1624kwh) nästan en halvering med nya pumpen då! trots at tjag hade en innan med!
Citat från: Mrmuppen skrivet 04 november 2008, 17:27:03Yes Jag kollade min förbrukning på nätet för denna månad menden var visst beräknad så istället för 1226kwh som jag trodde så var det 861kwh (år 2007 var det 1624kwh) nästan en halvering med nya pumpen då! trots at tjag hade en innan med!Hur kan det vara möjligt? Har du de avstängda?