0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok Raffen. Visst är det så med reklamationsrätten att det är kunden som skall bevisa och garantin är den som först åberopas vid ett eventuellt fel.Men säg att det uppkommer ett fel som man som "egeninstallatör" inte har haft någon påverkan på, exempelvis ett seriefel liknande det som drabbat vissa av Panasonics modeller.Då har installationen inte haft någon som helst påverkan för ett fel som ju helt uppenbart kan sägas vara ursprungligt.I vilket fall som helst, man tar ju inte tag i reklamationsproblemet förräns problemet uppstår och håller bara min pump i några år så har jag ju sparat in den ändå oavsett vilket.
Hej Tegheim! NE9GKE-pumparna är normalt inte försedda med värmekabel i tråget, detta eftersom de har en bottenplatta för s.k lågenergiavfrostning, dvs extra stora öppningar i bottentråget och därmed skall normalt ingen värmekabel behövas. Men visst går det alldeles utmärkt att anskaffa en värmekabel inkl termostat och koppla in i efterhand om du nu anser att det behövs. Mvh Raffen.