0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har också ovanför ytterdörren och det är bara att konstatera att du hör sämre än vad jag och många med mig gör
Citat från: ts-f skrivet 29 oktober 2008, 19:50:16Jag har också ovanför ytterdörren och det är bara att konstatera att du hör sämre än vad jag och många med mig gör Man hör väl vad man vill höra
Citat från: sebbe skrivet 29 oktober 2008, 17:18:30Citat från: Raffen skrivet 29 oktober 2008, 16:43:11Citat från: sebbe skrivet 29 oktober 2008, 16:20:36Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.Hej Sebbe! Tråkigt att du har en så dålig innerdelsfläkt Sebbe, det får du väl åtgärda då isf, för du har väl garanti kvar på pumpen antar jag eller?? Vilken fläkthastighet kör du på då när 3:ans hastighet låter så illa som du säger??Mvh Raffen. Det är andra innerdelen, och de låter illa redan före lagren är sönder. Tvåan kan vi stå ut med här, och med den fläkthastigheten sparade vi in 4000kWh förra vintern. 4 vintrar till så har pumpen sparat in inköpspriset. Hej Sebbe! Ok jag förstår, men då måste du ju ha haft en maximal otur ju, Jag har ju själv min innerdel ovanför entrédörren och vi hör den ju knappt på 3:ans fläktläge, 4:an så kan man ju märka av den lite grann, men trots 4:ans fläktläge så hörs min takfläkt som jag har i halltaket något mera faktiskt. Först på 5:ans fläktläge så märks den av lite tydligare och då låter den också något högre än takfläkten. Du har väl antagligen garanti kvar på pumpen Sebbe, så ring upp Ventilationsutveckling och se till att de kommer och byter ut fläktmotorn omg, de har ju keramiska lager numera på alla sina utbytesmotorer, så du skall ju absolut inte stå ut med detta tycker jag. Vad det gäller dina sparade 4000 kwh/år med pumpen så har jag noterat detta i din profil tidigare, och faktiskt lite förvånats över din förhållandevis blygsamma besparing. Men när du nu säger att du kör på 2:ans fläktläge så börjar jag nästan att förstå orsaken, detta eftersom du då får ett klart mkt sämre värmeutbyte av pumpen med en sådan låg fläkthastighet. Du bör ju minst köra med 3:ans fläkthastighet, och vid kallare väderlek kanske på 4:ans hastighet för att på ett bra sätt kunna få till en riktig värmespridning i huset, och då skulle du med all säkerhet också komma upp i minst ca 6000-7000 kwh/år i besparing med den pumpen Sebbe. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 29 oktober 2008, 16:43:11Citat från: sebbe skrivet 29 oktober 2008, 16:20:36Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.Hej Sebbe! Tråkigt att du har en så dålig innerdelsfläkt Sebbe, det får du väl åtgärda då isf, för du har väl garanti kvar på pumpen antar jag eller?? Vilken fläkthastighet kör du på då när 3:ans hastighet låter så illa som du säger??Mvh Raffen. Det är andra innerdelen, och de låter illa redan före lagren är sönder. Tvåan kan vi stå ut med här, och med den fläkthastigheten sparade vi in 4000kWh förra vintern. 4 vintrar till så har pumpen sparat in inköpspriset.
Citat från: sebbe skrivet 29 oktober 2008, 16:20:36Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.Hej Sebbe! Tråkigt att du har en så dålig innerdelsfläkt Sebbe, det får du väl åtgärda då isf, för du har väl garanti kvar på pumpen antar jag eller?? Vilken fläkthastighet kör du på då när 3:ans hastighet låter så illa som du säger??Mvh Raffen.
Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.
Vi hade 12mån garanti på värmepumpen...
borde inte vara några problem med att få en ny fläktmotor även om det står 12 månaders garanti.Panasonic är mycket väl medvetna om att det är problem med dom förra lagren