0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sedan undrar jag hur står sig en Toshiba RAS-13 SAVP-ND mot "KIRIGAMINE"?Tack på förhand och med vänliga hälsningar,Kenneth
Okej, vad gäller beteckningen så är den tagen från säljarens hemsida, sedan om det är vad man beställer vet jag inte. Vad är skillnaden på FD25VABH och FD35VABH?mvh Kenneth
Ok, ja den har jag läst, det blev nog lite tryckfel. Men vad jag menade var skillnaden mellan modellerna som ts-f nämnde och den jag nämnde, dvs VAH och VABH. Sorry.mvh Kenneth
Tjena, funderar på att sätta in en Luft/Luft-värmepump för att ta neruppvärmningskostnaden.Första funderingen jag har är borde jag se över andra alternativ än L/L värmepump, med tanke på pannans ålder (Parca Es Combi från 1982 med trasig reglerautomatik)?
Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.
Citat från: sebbe skrivet 29 oktober 2008, 16:20:36Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.Hej Sebbe! Tråkigt att du har en så dålig innerdelsfläkt Sebbe, det får du väl åtgärda då isf, för du har väl garanti kvar på pumpen antar jag eller?? Vilken fläkthastighet kör du på då när 3:ans hastighet låter så illa som du säger??Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 29 oktober 2008, 16:43:11Citat från: sebbe skrivet 29 oktober 2008, 16:20:36Jag skulle föredra mitsubishin för toshiba låter som en korsning mellan helikopter och skördetröska redan på 3:ans fläkthastighet.Hej Sebbe! Tråkigt att du har en så dålig innerdelsfläkt Sebbe, det får du väl åtgärda då isf, för du har väl garanti kvar på pumpen antar jag eller?? Vilken fläkthastighet kör du på då när 3:ans hastighet låter så illa som du säger??Mvh Raffen. Det är andra innerdelen, och de låter illa redan före lagren är sönder. Tvåan kan vi stå ut med här, och med den fläkthastigheten sparade vi in 4000kWh förra vintern. 4 vintrar till så har pumpen sparat in inköpspriset.
Hur står det till med hörseln egentligen raffen om du endast märker av den lite grann på fläktläge 4 Jag vet precis hur mycket den låter på det fläktläget då jag nyligen plockade ner min demomaskin