0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och jag som trodde att man ställde temperaturen efter det man själv ville ha inomhus Ett hett tips Raffen är att stänga av värmen helt och hållet så får du riktigt låga uppvärmningskostnader ThumbsupDet verkar vara ett jäkla tävlande om vem som kan ha lägst förbrukning nuförtiden fast det inte går att jämföra då inget hushåll är det andra likt. Undrar hur många som snart springer omkring med tofflor och mössa för att få lägst förbrukning på forumet.Nu kommer snart en hel dröse med inlägg med vilken bra komfort dom har, speciellt dom med tofflor och mössan nerdragen
Raffen: Kör du pumpen med samma inställningar dygnet runt, eller gör du någon typ av nattsänkning?MvhP.S. Måste säga att det var en jäkla fin pump den här Toshiban. Tack för rekommendationen!
Stämmer bra att det oftast blir mellan 1 och 3 grader varmare än man ställer in, speciellt nu när det är ganska mil ute.Piken i förra inlägget gällde när du skrev att du korrigerar temperaturen efter förbrukningen, men det är möjligt att jag tolkat dig fel igen Jodå Raffen jag tänker lite på min förbrukning men jag är inte fanatisk Jag håller varmt inne vintertid då jag gillar det och jag använder kylfunktionen sommartid precis som jag gör i bilen för komfortens skull. kan mycket väl förstå att dom som är tex arbetslösa eller sjukskrivna med mycket dålig ersättning jagar kronor att spara på då plånboken inte direkt är välfylld, tjejen är komunanställd så jag vet hur lite det är i hennes kuvert Har ingen aning om vad det stor i Ganos länk, det var säkert något bra ThumbsupDet mesta var pikar till dig i förra inlägget men det verkar du inte fattat så detta lägger vi ner, har ingen lust att bli sittande med frågor till mig hela kvällen vilket en del trådar har en förmåga att sluta i
Tack för alla svar. Är ovärderligt när man själv inte är insatt. Pratade med en säljare idag och fick priset 20 900:- för Polar 13. Valde man Polar 10 i stället kostade den 19 900:- och då fick man med ett väderskydd som helt saknade funktion enligt säljaren. Jag är dessutom tvungen att anlita en elfirma separat om jag ville ha lvp:n ansluten till elcentralen. Säljaren sa att Polaren förde mycket oväsen och rekommenderade i stället en Panasonic superscroll för 23 900:- eftersom den var snyggare och tystare. Inga jättevassa argument alltså. Han sa dessutom att man kunde ha vilken pump som helst om man kunde skrapa fram 33 cm ovanför dörren.Vad ska jag välja? Hur mycket bör/kan jag pruta och vad kostar en elinstallation på ett ungefär?
Som vanligt fattat jag hälften av dina skrivelser, vad har min matematik med saken att göra Och skryt om pengar är bara löjligt.Men nog om det.
De säljer flera fabrikat, bl a Mitsubishi, Toshiba och Panasonic. Jag pratade med honom i telefon och hemsidan säger inte så där jättemycket http://www.vanerkyl.se/