0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men med hjälp den yttre kretsens cirk.pump (radiatorkretsen) kan jag inte få till "rätt" deltaT. Är det ide att justera pumpens interna cirk.pump som nu står på läge 2?
Citera Jag har en C6 HT+ men jag hittar bara 2st ! Eller ska jag.. b00k3 st hastigheter på cirkpumpen/arna, där 1 är lägst
Jag har en C6 HT+ men jag hittar bara 2st ! Eller ska jag.. b00k
Kan någon förklara teorin bakom att ett lägre flöde skulle kunna generera varmare rumstemperatur, dvs ett högre värmeutbyte mellan radiatorvattnet och luften?
MAn kan ju dra parallellen med att köpa bil (lite mer pengar, men ändå), där har ju tillverkaren sett till att optimera systemen. Inte behöver jag justera tändning/bränslemängd för att få ut angiven effekt ur bilen (även om det finns folk som pysslar med det, men då kliver man ju ur alla emissionslagstiftningar som bilen skall uppfylla och biltillverkare har att rätta sig efter).
Kontrollera deltat på VB ut och VB in vid varmvattendrift istället.Då blir det nog ca 7 grader.Vad man har för Delta över radiatorsystemet beror ju även på utomhustemperatur och rumstemperatur.Ju kallare det blir ute ju högre delta får du.