0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ha just haft besök av Fortum som bytt ut gamla snurr-elmätaren till ny digital Landis & Gyr, så nu undrar jag om någon klockat sin förbrukning per tim (kw/H) före/efter byte av elmätare ? Vi pendlar mellan 0,6 - 0,9 kw/h dagtid (beroende på timer-inställningar/ tvättmaskiner hos oss), detta utan uppvärmning, är intresserad och höra hur ni andra ev har i förbrukning per tim.
hej MGKeaTråkigt att höra jag har ju samma Bolag som du, detta betyder alltså för dig 500 kr extra/årom jag räknat rätt.//kjulakalle
hej du har rätt var lite trött i morseHoppas du får någon rätsida på detta//kjulakalle
När den "infekterade" frågan om effekt kontra energi nu fått en slutgiltig lösning kan man kanske svara på den ursprungliga frågan. Efter att ha tittat på månadsförbrukningarna under de två sista åren kan jag konstatera att förbrukningen är förvånadsvärt jämn och att den inte har påverkats av mätarbyte. Den genomsnittliga timförbrukningen under den billigaste månaden blev 0,53 kWh och under den dyraste 0,58 kWh. Avvikelsen från medelvärdet ligger alltså inom ±5%.
hejdetta borde väl sluta i att elpriset skjunker betydligt eftersom de få betalt för mer el efter att mätaren är bytt //kjulakalle Thumbsup
Urk, vi ligger på cirka 1,16kw/h h från Juli tills nu.Jag köpte en energimätare och blev överraskad hur mycket allt drar i standby. Tvättmaskinen drar konstant 6 watt, 14" tv drar 18 watt, projektorn drar 18w etc etc. Nu ska det bli strömsparande av.
1,16kw/h h .... kwh per timme? alltså 27,84 i hushålls el per dygn? Har du mätt över endast en timme eller under flera dygn?
Citat från: MGKea1,16kw/h h .... kwh per timme? alltså 27,84 i hushålls el per dygn? Har du mätt över endast en timme eller under flera dygn?Det är mätt från 7 Juli tills igår. Då ingår värmeproduktion också i september och oktober.