0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Angående avfrostning hade jag lite problem vilket jag skrivit om på forumet. Beror på två saker som jag ser det, varav en kan korrigeras för:1) Utetermometern är för långsam vid snabba svängningar. Exempel: temperaturen sjunker snabbt, termometern hänger inte med ner och operativet i pumpen visar en utetemp på 2 - 3 grader varmare än vad det är. Eftersom styrningen för avfrostning går på värmen på brine i förhållande till utetemp så kan du få för korta cykler mellan avfrostningen. Detta går egentligen inte att justera för men är troligen förbättrat på nyare versioner (eller så är min bara lite för seg).
...Og så til det viktigeste:5) Jeg er desperat etter tips om hvor jeg kan kjøpe en slik pumpe i Sverige (rent kjøp uten installasjon eller spesiell garanti)? Håper på noen gode tips!!
Du har nog rätt om tröghet i cpu, ser liknande tröghet på innegivaren. Jag har satt en annan avkännare precis vid sidan om den till Thermian och den reagerar klart snabbare. Thermians gör också större "hopp"; kan t ex visa en temp för att sedan gå ½ grad upp eller ner snabbt trots att den visar graderna i 10-delar.Kanske har Thermia en mjukvaruuppdatering tillgänglig...?