0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena Raffen!Antar att idén är ok då? Köra med en fläkt i badrummet konternuerligt och ÄVEN den andra vid tex duschning?(2st) På övre plan är det WC och även där använda konternuerlig drift på tex en badrumsfläkt?Några tips om TYSTA fläktar som klarar att gå 24/7? Har kollat på tex http://www.soliduct.com men där står inget om konternuerlig drift på fläktarna jag sett? VänligenEDIT-> Jag har 20x20cm ventilationstrummor i wc på övre plan samt den ena i badrummet på nedre.
Jag ska stöka upp på vinden och kolla förutsättningarna för att montera en "central" frånluftsfläkt, OM jag skulle göra det, vore det då en vettig lösning att ha en separat imkanal för köksfläkten, med isf en "standard" köksfläkt, dvs fläkten "i fläkten"
Om jag förstår dettta rätt så finns bara en fläkt i systemet och den sitter på taket.Jag kanske skrev litet otydligt:När jag slår på huvudbrytaren händer inget men det borde finnas ström fram till fläktkåpan i köket.Nu,nu,nu kopplar det nedre spaken på fläktkåpan fungerar alltså som fart-varvtals-reglage för hela systemetSedan är sjället enbart för köksoset samt att man då ökar fläkten vid behov.Okey, nästa fråga hur skall vara normalventilationen vara pådragen för normalventilationen av hela husetman ska ju inte skicka ut all värme, hur mäter man vad som är rätt pådrag?Är det lagom att en tguga hänger kvar vid luftutblåsen?mvh kjulakalle