0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ta en titt på Electrolux EXH12HX1W - 20cm! http://www.oxy3heatpump.com/produkter_s1.php.Blåser värmen raktfram ...Raffen skulle slå ett slag för Toshiba Super Daiseikai RAS-B13SKVP-E
Hej jenny.vingen på daikin går att ställa rakt ut. jag har den själv och tycker den är både bra och snygg
När det gäller COP-värdet då? Är det bra det som står på Daikinmodellen jag tittat på? eller? Kanske är det som när man mäter decibel att det beror helt på omständigheterna vilka värden man får ut. eller?COP-värdet är endast riktgivande. En pump med 5 i COP kan vara precis samma pump som en "större" modell med cop 3,7. Skillnaden behöver inte vara mer än att den "större" modellen varvar upp mer och på så sätt ger mer "gratisenergi".Det som spelar roll är hur mycket "gratisenergi" en pump ger och hur den hänger med när kvicksilvret faller.Det är inte så många trådar här om Daikin men det verkar ju vara bra pumpar. Trodde först att det var samma som LG (designmodellen ser ju likadan ut) - och den vill jag inte köpa för jag har hört att det är så mycket problem med dem.Daikin är riktiga kvalitetspumpar i klass med mitshubishi, fujitsu och toshiba. LG, elektrolux och panasonic är ett steg lägre på min kvalitetsskala.Vad innebär eg. skillnaden om en pump har cop 3,7 och en 5,9. Vilken skillnad gör det? (sorry men jag är verkligen helt novis på detta)?Beror på. En on/off-pump kanske ger liten effekt som dessutom avtar vid låg temperatur och har en cop på 3,6. Den passar i garaget.En stor pump kanske också har 3,6 i COP men har stor effekt som inte avtar speciellt mycket med temperaturen. En sån stor pump kan spara mer än en liten pump med cop 5,9.
Är åxå intresserade av en slimmad innerdel . Har på nätet sett daikin , panasonicTE ,sanyo kcrv 96-126hdsn .Fördelar /nackdelar ?Har förresten en mitsubichi fd25vabh ovanför ytterdörren sen en vecka - helnöjd med den . Dock för stor innerdel för källarväggen .mvh. Erik