0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej DennissonHar du frågat Raffen var han köpte pälsen?//kjulakalle
Måste säga att du har en väldigt låg förbrukning på din pump... hur kallt har du det utomhus om nätterna/dagarna?Någon annan som kommer ner i Raffens siffror? Om så finns så MÅSTE det bli en toshiba nästa gång Vänligen Dennis
hej RaffenHoppas du förstod att det var ett skämt , sen får jag väl grattulera till den låga elförbrukningen.Gav bort min päls för några år sedan den hade krymp kraftigt. Det som verkar vara svårast att sänka är väl hushållselen.//kjulakalle
Hej Raffen!Ah! De va ju smart.. ja har oxå en takfläkt över trappan som jag tänkte skulle "dra upp" värmen från bottenplan, det fungerar dåligt tyvärr.. den gör nog som din att den trycker ner (sval) luft ist , har testat att vända håll på den, men det hjälper inte.. bäst värmefördelning får jag med takisen av och frånluftspaxen i wc på övre plan igång Ska bli intressant att jämföra skitpumpen med den nya toshiban som skall inhandlas nästa år (om allt går som det ska), effektförbrukning, ljudnivå, prestanda etc Om nuvarande pump fortfarande lever då så kan jag ha den till antingen stödvärme på övre plan eller som underhållsvärme i garaget/förådet, beroende på om jag fått in någon nordenberedare eller ej Måste säga att du har en väldigt låg förbrukning på din pump... hur kallt har du det utomhus om nätterna/dagarna?Någon annan som kommer ner i Raffens siffror? Om så finns så MÅSTE det bli en toshiba nästa gång VänligenDennis
Min Panasonic E12:a har dragit 69kWh sen 1 oktober. Värmer upp enplanshus på 152m2. Jag har väl trivseleldat en 2-3 ggr under den här tiden. Mätt med en fast installerad ABB-mätare, ej stickproppsmätare./Kilo
Det blir lite missvisande att jämföra en källarpump som du startar i ett "kallt" utrymme och kör ett par timmar ganska hårt med en maskin som sitter på din övervåning med konstant värme och förmodligen hjälpt av det varma vädret ute då man får mycket hjälp av solen den här årstiden om den lyser vill säga.