0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok,Cirkulationsaggregat? Googlat men inte säker på vad du menar,har du något produktnamn eller länk?
Tadaa(tack Lexus)...men hur i hela friden ska man kunna suga ur dubbelt så mycket luft ur huset som man tillför utifrån???
Borde väll inte spela någon roll om man tillsätter energi i det befintliga rörsystemet eller man sätter upp en konvektor eller två?
Funderar på en LVVp till detta som ska klara värma detta batteri plus ca 40m2 golvvärme samt en ny VVB behöv då nuvarande är från -73, några prisvärda tips mottages med tacksamhet.
Vem har sagt att du ska suga ut det? 66% av luften cirkulerar och 33% värmeväxlas med frånluft/avluft och uteluft/tilluft.
CiteraBorde väll inte spela någon roll om man tillsätter energi i det befintliga rörsystemet eller man sätter upp en konvektor eller två?CiteraOm du får ett för dig negativt svar både här och på de firmor du kontaktat, så är det väl upp dig dig att genomföra ditt projekt.
Om du får ett för dig negativt svar både här och på de firmor du kontaktat, så är det väl upp dig dig att genomföra ditt projekt.
CiteraFunderar på en LVVp till detta som ska klara värma detta batteri plus ca 40m2 golvvärme samt en ny VVB behöv då nuvarande är från -73, några prisvärda tips mottages med tacksamhet.Citerawww.nordenberedaren.se
www.nordenberedaren.se
Sorry kunde inte tänka mig att man blandar tillluft & frånluft från toaletter osv. Borde inte det ge "dålig" lukt? Eller är det så att man drar nya frånluftrör så man har både till och frånluft i samma rum?
Tack för tipset, men när jag tittade i faktabladet står där:"Fläktkonvektorn kan avge underhållsvärme ned till 7ºC vintertid ... " Ned till ca 0 graders utetemp fungerar mitt nuvarand system tillfredställande.Fläktkonvektorn i deras lösning är 2,6kw & ska jag nu dimensionera upp till dubbla flödet tillluft kommer jag behöva plocka ut ca 5-6kw i vattenbatteriet och till 40m2 golvärme samt varmvatten värmning.