0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Garantibestämmelserna gäller även om någon annan än säljaren, till exempel tillverkaren, har givit garanti för säljarens räkning" detta tog jag direkt från konsumentverkets sida......men jag kanske har fel.......
Ang. Electrolux pumparna och kw. Electrolux ringde mig nyss och lämnade förklaring på angivelse problemen mellan Enerigyndigheten och dem. Electrolux pumparna ger som i mitt fall 3,9kw vid 60% belastning och inte vid 100% som energi myndigheten skriver i sin rapport. Han säger också att de påpekat detta för Enerigimyndigheten utan att de ändrat. 3,9kw är nominell effekt.Väntar med spänning på svar från killen som utfört Energimyndighetens test.
Citat från: MGKea skrivet 02 oktober 2008, 14:19:06Ang. Electrolux pumparna och kw. Electrolux ringde mig nyss och lämnade förklaring på angivelse problemen mellan Enerigyndigheten och dem. Electrolux pumparna ger som i mitt fall 3,9kw vid 60% belastning och inte vid 100% som energi myndigheten skriver i sin rapport. Han säger också att de påpekat detta för Enerigimyndigheten utan att de ändrat. 3,9kw är nominell effekt.Väntar med spänning på svar från killen som utfört Energimyndighetens test.Hej MGKea! Ja man kan ju undra vad det är för folk som hanterar dessa siffror från Elecrolux sida när de inte kan se till att de får rätt uppgifter från Energimyndigheten, spec sett till att de väl får betala rätt bra för testerna ju. Sen har man väl iof redan misstänkt att det är den nominella effekten som det handlar om vid uppgivna 3,9 kw. Mvh Raffen.