0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tänker köpa två luftvärmepumpar för att värma upp vårat hus som är på tre plan. Nederst är sutterängplan på 80 kvm, entreplan är på 80 kvm och övre plan är på 50 kvm. Tanken är att sätta en pump i hobbyrummet som blåser in mot gillestugan (där vi har ett sovrum) och mot trappen. Den andra pumpen ska sitta i trapphuset mellan entreplan och övre plan. Jag har att välja på följande:1) Sanyo SAP-KRV93EHN + Sanyo SAP-KRV123EHN för 30 000 kr (2 års garanti + ytterligare 3 år med självriskeliminering, dock olika firmor som säljer pumpen (Elgiganten) och installerar (varmt o Skönt))2) Sanyo SAP-KRV93EHFPN + Sanyo SAP-KRV93EHFPN (samma garantier som ovan, men firman som säljer och installerar är samma)3) 1 st. Toshiba RAS-B10 SKVP-ND för 18 990 kr från Ventilationsutveckling inkl. 5 års garanti för att sedan komplettera med ytterligare en Toshiba RAS-B10 SKVP-ND till nästa höst.Mina funderingar är om det räcker med två Sanyo 93:or för mig? Vilket alternativ ska jag satsa på? Toshiban känns ju som en bättre och kraftfullare pump än Sanyon som tydligen är på väg ut. Kanske det är att överdimensionera att köpa två Toshiba?Jag var inne på två IKEA-pumpar ett tag, men tror att ovanstående förslag ligger närmast för tillfället.Jag bor i Norrköping. MVHCantona
Hej alla ni som funderar på att köpa värmepump. Skånemässan i Malmö den 2-5 okt. Köp din Toshiba värmepump och få en 26" LCD-TV på köpet. Ett perfekt tillfälle.Mvh Hepens.
polar 10 19990:- och polar 13 21990:-Mvh Hepens
Då är ju den nuvarande oktoberrabatten på 1000 kr+väderskydd inte mycket att komma med Väderskyddet kan man ju dessutom vara utan.
Om jag skulle nappa på Toshibas oktobererbjudande så funderar jag på att göra om skyddet till en dynbox eller en låda att lägga barnens leksaker i.