0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pure-funktionen har inget att göra med varken fläkt eller värmeinställning.Min RAS13 Polar funkar såhär:-På auto så styrs fläkthastigheten beroende på vilket värmebehov som finns, dvs. stort värmebehov=hög fläkthastighet-På manuell så kör den på valt fläktläge oavsett värmebehovJag kör alltid på manuell, hastighet 4 för det mesta, för värmespridningens skull.
Men måste man ändra tempinställning för att ändra fläktläge?/// Niklas
Okej men om jag kör med autoinställning på fläkten samt 21ºC och heat-inställning och sedan ändrar fläktläget till manuellt läge och vrider på max så händer det ingenting.Det händer bara något om jag sedan ändrar tempinställningen/// Niklas
Hej!När jag kom hem från jobbet igår prövade jag sätta pumpen på 17ºC och köra i heatläge med full fläkt och det funkade.Sedan stängde jag av pumpen helt i ca 10min.När jag sedan satte på pumpen igen för att enbart köra innerdelsfläkten var den på 17ºC och max fläktläge men ingenting hände.Jag var tvungen att ställa värmen på 25ºC och när det sedan började blåsa varmt vrida ner till 17ºC för att det skulle funka.Är detta så det ska vara?Mvh Niklas
Som sagt, när du har haft pumpen avstängd så kan det dröja ett tag innan fläkten kommer igång. Varför du bara vill köra innerfläkten med pumpen avstängd (17c) förstår jag inte riktigt?