0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har relativt nyligen handlat av Polarpumpen. Är väl inte direkt missnöjd, men...Jag tycker deras affärsmodell och prissättning känns lite sådär.Det hela påminner lite om hur Ryanair arbetar och prissätter sina resor.Man annonserar på exempelvis Blocket.se om billiga värmepumpar.Problemet är bara att det egentligen inte går att köpa pumpen så billigt som anges.1. Först tillkommer 795:- i leveransavgift. Mig veterligen går det inte att hämta pumpenpå något centrallager eller så. Men där kanske jag har fel?2. Vill du betala pumpen? Hoppsan, nu plingar det till igen. Fakturaavgift på 495:-3. Vill du ha pumpen installerad? Ja, då är priset för detta 2800:- efter ROT-avdragvilket visserligen får betecknas som normalt, men här ingår ingen elinstallation fick jag vetaav montören...(vem installerar en pump utan el?) Dessutom är det väl olagligt att göra fastelinstallation själv om man inte har berhörighet och att ansluta pumpen via stickpropp kännsju minsgt sagt tveksamt. Kostnad för att dra en sladd genom väggen gick på ytterligare 1000:-, men här blev det visst inget ROT-avdrag...Eftersom jag fått annan värmepump installerad av annan leverantör tidigare där allt ovanståendeingått i det utannonserade priset så kan jag tycka att det känns ärligare på något vis.Bara min åsikt.Polarpumpen är kanske inte dyra, men de är långt ifrån så billiga som det först verkar. Om du vill jämföra såvar noga med att kolla upp vad som ingår. Det är i alla fall mitt tips!
495:- för att skriva ut och posta en faktura? Enligt lag får man väl bara ta ut en skälig kostnad