0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjabba!Är det någon som har någon erfarenhet av att installera dom här lite billigare luftvärmepumparna som har kommit?. Det finns ju dom som heter Luftvärmepump Foma 6800, så kan man köpa till ett monteringskit. Allt med snabbkopplingar. Tänkte bara om det är så svårt.. har planer på att slänga in en i källaren isåfall, är lite fuktigt och kallt där nu. Har redan en där uppe.Mvh S.P
Har inte sett en test av Foma som varit prima
Tolkade mer ditt inlägg som Foma var prima grejer, det kanske det är nuförtiden.Den dom testade förut lämnade inte så mycket effekt när det började bli kallt ute
Okej, Det kanske finns andra sådana pumpar som är lika lätta att installera. Har inte lust att slänga ut 5000 på någon installatör. Har inte dom pengarna nu iaf. Vore gott att fixa själv.... snål som man är
Många bra åsikter, med den här gasen så behöver man inte tänka på hur man lutar "rören" eller? Jag tänkte på att jag skulle ju placera den i källaren, så då får rören gå uppåt. Sen vet jag inte om jag behöver en sådan stor pump heller för den delen. Jag ska värma upp 80 kvadrat ungefär, fast det blir ju ganska kallt där.Mvh S.P
okej, det låter ju bra. Vet du vad man gör med den delen som blir ev "över" Man beställer ju med ett visst antal meter. Lite svårt att få exakt Mvh S.P