0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tack för ditt svar ....Jag bor ca 5 mil norr om Göteborg. Har en ganska stängd planlösning så som du säger blir det nog en RAS13.Tanken är ju att ja skall sänka min förbrukning av elen för att inte sponsra FORTUM.El pannan som jag har idag skall ju vara kvar som komplement. och hantera vaarmvattnet.Tänkte ta råd om placerin genom att anlita Ventilationsutveckling.Då kommer en följdfråga ..... är de (Ventilationsutveckling) en bra installatör med anseende på placering och dylikt ?Christer
Hej igen Raffen.Jag har skaffat mig lite idéer som jag skall bolla med dem när de kommer. Skall beställa hembesök idag.En idé är att jag vill använda hallen nere som är centralt i huset nere som en "skorsten". Får se vad de tycker om det.Har även läst en del om länkar till andra levernatörer av Toshiba som bland annat du har postat. Misstänker att bla. Nettovärmepumpar som håller till i Göteborg installerar import pumpar. Har du någon uppskattning om de är seriösa? Det skiljer ju en del i garanti tid och troligtvis en del i pris.Är som sagt novis på detta men försöker sätta mig in i detta så gott det går innan köp och köpet brådskar .......Christer
Lägger upp skisser här på planlösning.Har även lagt dem under kategori placeringar i en egen tråd.Christer