0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej RaffenGrannen fick sin Panasonic HE9-SPK installerad idag, så jag gick över och pratade med dom.Det där med att han fick ? (fick betala givetsvis) en extra fjärrkontroll är för att Panasonic hade tagit bort en knapp på den nya fjärren. Så för att kunna köra fläkten manuellt, så måste man ha den gamla sortens fjärrkonroll som kostar ca en femhundring. Men grannen får betala ca 2500:- till 3000:- mer än vad jag skulle göra med en lokal firma för samma saker.Jag frågade också om IKEA pumparna, dom sa han att det är problem med några lager i innedelen som oftas behövde bytas efter 1-1,5 år. Om han sa så för att han ville sälja dyrare pump eller om det är så vet man ju inte.Sen om Toshiba RAS har jag läst om under Toshibasidorna på forumet att dom har problem med fläktoljud. Är det något som du har någon kännedom om ? Man blir ju lite skeptisk när man läser sådant. Än så länge är jag inte insnöad på någon modell, men det är ju 6 dgr kvar till min egna lilla deadline
Hej alla pumpvännerÄr det någon som vet om vilka återförsäljare till Toshiba i Östergötland ?Jag skickade ett mail till Toshiba för att få reda på alla återförsäljare, men utan något svar.Är det någon som kan hjälpa mig tack ?Vill ju även kolla på Toshiba innan jag bestämmer mig vilken jag ska ha.MVH Makkan
Jag hittade en länk själv under SVEPs hemsida med återförsäljare som är medlemmar i SVEP.http://www.svepinfo.se/medlemmar/aterforsaljare/
Hej Raffen och övriga pumpvännerJag har varit och tittat på några pumpar idag.Det var Electrolux modell EHD 9 för 15900:- och EHD 12 för 17900:-.Är det något att satsa på eller ?Är dåligt påläst på Electrolux.MVH Makkan
Innerdelen blir ovanför entredörren.Jag misstänkte att det fanns en hake pga det låga priset.Jag fick bara den betäckningen EHD09 och EHD12 från butiken, Home förövrigt.Se länk http://www.hemmabutikerna.com/varmepumpar/1143/Försäljaren propsade på att jag skulle köpa en Electrolux, kanske för att han ville sälja av dom gamla modellerna. Helst vill jag köpa en pump från en butik med lokal anknytning, i fall det blir något strul, men utbudet är inte det bästa kanske i närheten av Skänninge = obygden MVH Makkan