Hej igen,
Nu när jag fått igång pumpen så börjar mina frågor rasa in här på forumet, hoppas ni har tålamod
En liten fundering som jag inte har hittat något svar på i någon tråd tidigare är:
De som har erfarenhet eller lite kunskap om fordonsbranchen vet att man för att kapa utvecklingskostnader och anpassa sig i flera kund segment använder mjukvaran för att skapa olika modeller. T.ex "de-rate:ar" en 170 hk diesel till 140 hk och vips har man 2 motoralternativ osv ... ja, ni fattar.
Tanken slog mig, när jag var och pillade i servicemenyn på min TWS och stötte på inställningen för "OPTIMUM" på/av. Nääää .... det kan väl inte vara så att ..... !!!!
Jag testade att aktivera .... och vips började det låta annorlunda i CP.
VAD VAR DET SOM HÄNDE? Jag blev genast orolig att jag kanske pajjar något, så jag slog av och sprang till servicemanualen (som inte sa något speciellt såklart) och därefter raskt till datorn för att skriva detta inlägg ......
Så:
Vad var det som hände? Aktiverade jag varvtalsreglering på min "vanliga" TWS eller är det helt enkelt för bra för att vara sant???
(Det är nästan så att jag hoppas på det senare med tanke på vad alla Optimum ägare ska säga)
Väntar otåligt på svar ......
/
Mattias