Hej!
jag har just startat upp min anläggning, men har pannan kvar eftersom den går att elda med ved. Som knäpptank och volymförstorare har jag NIBE´s UKV 300 och det funkar, inga knäppningar här inte, men den kanske kunnat varit lite mindre t.ex. 200 l, men som sagt jag har just startat upp och kört bara 2 veckor så det kvarstår intrimmning som jag skall återkomma med under en annan tråd.
Tanken kopplade jag in enligt nibes egna förslag, men eftersom det såg ut som om det fanns lite olika teorier om hur returen skulle dras byggde jag så att jag kan kasta om med ventiler, egna tester skall göras för utvärdering om vilket alternativ som är bäst.
VPut går till tank uppe och VPin från tank nere och VBut tank uppe VBretur tank nere, men här kan jag välja om VBretur skall gå in i tanken i botten med ett eget rör (tot. 4 st anslutningar till tank) eller om VBretur skall gå paralellt med VP in från tank nere ( tot. 3 anslutningar till tank) alltså på ett t-stycke mellan VP och tank. Hänger ni med eller kanske det är översådligare med en bild?!