0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Är på gång att skaffa en L/L pump till övervåningen (~60m2+30m2 på inredd vind). Följande två pumpar har jag kollat in hitills: Fujitsu ASYA09LG (16.900:-) och Electrolux OXY3 ESD09HRA (15.995:-)...finns något att säga om dem? Starka/svaga sidor? Andra alternativ att överväga? Tacksam för all input!
Hallå Raffen! Nu gör du mig osäker...är verkligen Fujitsun en golvmodell? Jag har inte fått den uppfattningen, om det inte är så att jag fått fel modellbeteckning Men kollar jag på fgnordics hemsida så heter golvmodellen AGYV09LA.Denna värmepumpsbransch frossar i koder...
HallåAtt du skulle välja Electroluxpumpen istf Fujitsun, baseras det på effekten eller andra kriterier? Har fått info om en del nackdelar med Electroluxen som nån stött på, t.ex. att den omväxlande blåser varm och kall luft istf "lagom" varm luft, att plasten "knäpper", att fläkthastigheten verkar leva ett eget liv och inte tar det man ställer in på fjärren och att man i värmeläge inte kan rikta luften var man vill utan endast ner mot golvet.
Hej o tack!Hur ställer sig Toshiba RAS10 i jämförelse till dessa? Pris, prestanda och funktionalitet, likvärdiga? Polarmodellen verkar vara nyare än "standard" modellen, finns det praktiska skäl att titta på denna eller räcker "standard" modellen för de flesta?Tacksam för all din input! (och andras med)