0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Argos nya Italien tillverkade maskiner fungerar säkert mycket bra.Onnza har dock lekt lite väl mycket med siffror.A8 har över 5 i COP men Onzzas modellbetäckning visar att det är en A7 dom säljer eller Reflex modellen !!!Dom har uppgivit en konstig modell betäckning som ser ut som en blandning av A7 och Refex modellen.Deras 5,21 som Onzza har uppget är när dom har matat in 250w och då fått ut 1250w i värmeeffekt men det får man säkert med dom flesta maskiner om man jagar högsta möjliga COP.A7 modellen har 3,82 COP i Eurovents värden.Onzza försökte förut sälja en maskin på förhandsbeställning som Art Deco nämner med väldigt bra siffror som inte fanns vilket Onnza också visste !!!Enligt Argos produktblad går det att köra kyldrift ner till -15 och inte -25 som Onzza uppger.A8 kommer säkert in i mitt sortiment till hösten om det blir något konkurenskraftigt pris på den, förhandsbeskeden visar att den blir för dyr.
det som inte stämmer riktigt är kylfunktionen ner till -25.COP värdet på 5,21 stämmer förvisso ganska bra men då vid ett eget test för att få så högt COP som möjligt.A7 har COP på 3,82 enligt Eurovent standard testA8 har COP på straxt över 5 enligt samma testnormA8 avfrostar utan avbrott, Onzza marknadsför en annan pump som A8 Ring Onzza och hör vad dom menar egentligen då dom skriver att dom säljer A8 men att det i själva verket är A7.Skulle vara kul att höra deras svar, man blir nästan sugen på att ringa själv
Argos nya Italien tillverkade maskiner fungerar säkert mycket bra.Onnza har dock lekt lite väl mycket med siffror.A8 har över 5 i COP men Onzzas modellbetäckning visar att det är en A7 dom säljer eller Reflex modellen !!!Dom har uppgivit en konstig modell betäckning som ser ut som en blandning av A7 och Refex modellen.Deras 5,21 som Onzza har uppget är när dom har matat in 250w och då fått ut 1250w i värmeeffekt men det får man säkert med dom flesta maskiner om man jagar högsta möjliga COP.A7 modellen har 3,82 COP i Eurovents värden.
Om det vore så lätt ändå !!Onzza har reflexens innerdel och A7 utedel tror jag det ser ut som i deras annons.Ska se om jag kan lägga upp produktbladet på min egna spalt.