0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
skatt på vedeldning ;Djoja tackar ska man betala per vedträ eller???.nog med galna ideer nu
...då ska jag ta betalt för att en ikvarteret har så ful (rosa) färg på huset (måste kolla dit varje dag då det står i en korsning)å sen är det en som klipper gräset bara en gång i månaden.han bör väl betala en slant för det vanvårdad tomt.
...sen om nån granne slutar hälsa bara för att jag eldar ved kan jag å sluta hälsa då flera av mina eldar ved så det osar men jag har inte så lite å bry mej i så jag ens tänkt tanken att det är nåt som stör.men det lära väl finnas nån blomkruksindian som störs även i mitt kvarter men det får jag ta.
Citat från: Raffen skrivet 16 juli 2008, 23:00:48Tjenare 2,8 injection! Ja du har väl helt rätt i att de pumparna tillhör inte mina favoriter precis, så nu nämner vi inget mer om dem, men däremot så tycker jag annars att du gör helt rätt i att om du nu skall skaffa dig en kamin så skaffa dig en riktig värmemaskin med ordentlig brinntid och kapacitet och ingen modern-designad öppen-spismodell med eller utan täljsten, för det är bara ett djäkla knog med att se till att det kommer värme ur dessa skräpmaskiner, och det ledsnar man ju snart på ju. Så kolla upp ordentligt på marknaden så att du får riktig valuta för pengarna, och inte minst en bekymmersfri och bekväm eldning om du nu avser att köra med vedeldning i en lite större skala. En modern braskamin bränner snabbt och effektiv - och släpper ut bara vatten och koldioxid.Att köra med gammal kamin och låta den småröka i 6-8 timmar per vedsats.... vad ska man säga? Grannarna slutar hälsa av nån okänd anledning.Nej, ska man ha lång värme så är det bättre att satsa på en stor tulikivi eller motsvarande.
Tjenare 2,8 injection! Ja du har väl helt rätt i att de pumparna tillhör inte mina favoriter precis, så nu nämner vi inget mer om dem, men däremot så tycker jag annars att du gör helt rätt i att om du nu skall skaffa dig en kamin så skaffa dig en riktig värmemaskin med ordentlig brinntid och kapacitet och ingen modern-designad öppen-spismodell med eller utan täljsten, för det är bara ett djäkla knog med att se till att det kommer värme ur dessa skräpmaskiner, och det ledsnar man ju snart på ju. Så kolla upp ordentligt på marknaden så att du får riktig valuta för pengarna, och inte minst en bekymmersfri och bekväm eldning om du nu avser att köra med vedeldning i en lite större skala.
en dovre 760 cb 12000 spänn blir spännande å testa den
tja raffen...givetvis kommer en rapport framöver vintern hur den funkar ..borde värma rätt bra samt som du säger matning från sidan med långa vedträn helt suveränt
Vilket märke har dom som har problem med sotet? Har själv en keddy och tycker luckan klarar sig bra, men svärfar funderar på en Roslagspis men har svårt att tänka mig att han vill rengöra glaset titt som tätt.