0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är inne på att köpa en Appliance AAC 11000A.Jag har två frågor, har provat att hitta svaret överallt men hittar bara Max effekten så mina frågor är.Angiven värmeeffekt, Min/Max effekten kW El förbrukningen vid värme. Min/Max kWOch samma vad gäller kylanAngiven Kyleffekt, Min/Max kWElförbrukning vid Kyla, Min/Max kWEller om det är någon som vet vart jag kan hitta denna information.
Ok det var intessant att höra visste inte att det var en On/off pump då går den allså bara på ett läge.Du vet inte hur mycket det förbrukar vid kyla för det kommer att vara mitt primära syfte att köra den på.Vet du om den fungerar bra att kyla med.Den kommer att sitta i min säng kammare som är ca 40Kvm
En fördel med Appliance är att min modell har ett rent fläktläge där den drar 30-35w. Det räcker vid värme och är suveränt vid braskaminkörning för att få cirkulation.Det har inte min Panasonic.
E9-DKEJo det finns på den modellen, men den drar förmodligen inte ca 30W i fläktläge då, med full fläkt a' la tornado. :-)(Vad den drar exakt på E9-DKE vet jag inte, då jag ej har mätt upp det.)På serie 7 av Appliance är fläktläget ett rent fläktläge utan annat inkopplat. Fördelen är att vedvärmen fås att cirkulera och att fläkten i tornadoläge definitivt har en avkylande effekt. Detta med enbart ca 30W
Raffen;Det handlar ju även om placeringen. E9 kanske inte sitter där den bör sitta för att vara fläkt åt braskaminen? :-)Odaman;Din pump är förmodligen en Vertumodell. Titta här på siten under märkesspecifikt (Appliance) så får du veta mer om just den pumpen. Där finns flera fotostories om folk som monterat den själv.
Raffen;Jag läser dina upplysande inlägg, så det lärde jag mig för ett tag sedan... Men snälla du, ingen test, för jag minns inte hur det var. Jag vet däremot hur jag finner ditt inlägg, när jag behöver det.Och skulle detta fallera, så får jag väl vända mig om och ta manualen från mappen bakom mig, och läsa på.