Tyvärr säger de siffrorna du använder nästan ingenting om hur bra en pump är.
Gå på testresultaten i olika tester istället.
En pump med låg mineffekt är bättre än en med högre vid lågt energibehov men det är inte alls säkert att den är bäst totalt, den kan tom vara sämst. 
Har tittat på många pumpar runt 6kw och kom fram till att HE9an liger helt klart i topp3 av alla pumpar jag tittat på,sen att jag fick den för 14500kr gjorde ju att jag valde just den.. jag betalar inte 23000kr för en pump som är magrinellt bättre än HE9an..
När jag tittade på testerna så har pumparna på 4-5,5kw bättre värden än dom som ligger på över 6kw,sen kan man inte köpa en pump på 4kw om man har ett stort hus att värma bara för den har bättre värden än stora pumparna..
Om vi kollar på din pump Toshiba RAS-10 på 6,1kw så ligger värmeeffekten vid 100% kompressoreffekt
+7/5,0 +2/3.4 -7c/3,0 -15/2,8 COP vid 100% +7/3,2 +2/2,6 -7/2,4 -15/2,3
jämfört med HE9an på 6,5kw
+7/3,5 +2/4,6 -7/4,0 -15/2,1 COP vis 100% +7/5,0 +2/3,0 -7/2,5 -15/1,8
Om man kollar så skiljer det inte så mkt på värdena förutom vid -15 grader och sen beror de på vart i landet man bor oxå! bor man i norrland så kanske det är värt att man har hög värmeeffekt och COP vid -15
Jag bor utanför västerås och där blir det sällan -15 och jämför man RAS-10an och HE9an vid från +7 till -7grader så har HE9an lite bättre värden där så den kanske funkar bättre i mellan sverige där de inte blir så kallt,vad vet jag!!!
Finns nog ingen pump som är bäst över hela registret för tillfället men har hört rykten att Mitsubishi eller om de nu va Toshiba som skulle komma ut med en ny pump med COP över 6,0 och den skulle va helt överlägsen iaf..