0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då kan jag rapportera från den första klippningen som genomfördes i förrgår med min Stiga Multiclip El Svan, det kansammanfattas i två ord:KA-NON!Och, Raffen, hemskt ledsen att behöva säga det men...det fanns inget gräs att kratta upp. Ens för min fru. Däremot har gräsmattan ALDRIG varit så grön som den blev efter den klippningen vilket är väldigt trevligt. Så det här med multiclip verkar funka alldeles förträffligt.Om det är någon som funderar på att skaffa sig en elklippare (de lär väl gå i reorna nu till hösten) så kan jaghögeligen rekommendera Stigas! Den är effektiv, man kan variera klipphöjden, den är tyst och den är svanmärkt!Icke att förglömma - 50 cm's klippbredd!//NickeNyfiken
Här i denna "gräsdiskussion " kan jag väl påminna om att ifall man har en "ogräsig" matta så är det nog bättre att samla upp klippet , annars sprids ogräset än mer och snabbare !I övrigt kanske det vore en kompromiss att köra med uppsamlare varannan gång och utan varannan gång !
Citat från: rollster skrivet 13 augusti 2008, 06:41:50Här i denna "gräsdiskussion " kan jag väl påminna om att ifall man har en "ogräsig" matta så är det nog bättre att samla upp klippet , annars sprids ogräset än mer och snabbare !I övrigt kanske det vore en kompromiss att köra med uppsamlare varannan gång och utan varannan gång ! Hehe, förstör inte diskussionen genom att använda sunt förnuft /Paj