0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
..så se till att köpa rejäla däck 65-70 profil så håller dom...
Citat från: D_Sundsvall skrivet 21 april 2008, 13:47:11Hejsan !Jag letar sommardäck och har varit inne på följande:Nokian Hakka V 1325:-/stFighter 700/stMichelin Energy Saver 1500:-/stOch Kuhmo 1050:-/st.Nokian tror jag mig veta är bra eftersom jag har de monterade på bilen i dag, men tycer att det blir för dyrt med Hakka och Michelin..Fighter är regummerade och jag har hört en del dåligt om dem, kvar är Kuhmo som på något sätt hamnar mitt i smeten. Någon som har erfarenhetera av Kuhmo ? Är det ett prisvärt däck ?Det var ett högt pris på Michelindäcken. Vilken dimension är det?Jag har bestämt mig för att köpa Michelin Energy Saver och jag får betala 1045:-/st inkl. montering och balansering (940:- +arb).Storlek: 205/55-16.
Hejsan !Jag letar sommardäck och har varit inne på följande:Nokian Hakka V 1325:-/stFighter 700/stMichelin Energy Saver 1500:-/stOch Kuhmo 1050:-/st.Nokian tror jag mig veta är bra eftersom jag har de monterade på bilen i dag, men tycer att det blir för dyrt med Hakka och Michelin..Fighter är regummerade och jag har hört en del dåligt om dem, kvar är Kuhmo som på något sätt hamnar mitt i smeten. Någon som har erfarenhetera av Kuhmo ? Är det ett prisvärt däck ?
Lite info om Michelin och andra däck: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleCategoryID=11: Sture
Citat från: Sture skrivet 22 april 2008, 08:44:05Lite info om Michelin och andra däck: http://www.vibilagare.se/zino.aspx?articleCategoryID=11: StureEnligt råd & rön så ligger inte Michelin Energy saver så bra till heller gällande våtvägegenskaper... Kanske skall överväga Nokian Hakka V, eller ? 1325:-, borde gå at göra lite på det priset, eller ? Vad har ni som köpt hos däckhandlare fått för priser ?
Instämmer med FRJO.Mina Michelin Energy är från år 2000, samma som bilen.Bilen har gått 13500 mil, troligtvis har däcken hittils gått minst 7500 mil.De är lagliga denna sommar också, men måste byta till nästa.Automatväxlad bil med slö motor inverkar kanske en del.
Citat från: nic2 skrivet 22 april 2008, 20:13:25Instämmer med FRJO.Mina Michelin Energy är från år 2000, samma som bilen.Bilen har gått 13500 mil, troligtvis har däcken hittils gått minst 7500 mil.De är lagliga denna sommar också, men måste byta till nästa.Automatväxlad bil med slö motor inverkar kanske en del. DEt är så mina nokian har varit... Har kört över 15000 mil med en uppsättning vinterdäck och en uppsättning sommardäck... Nu är det dock dags att byta båda..
Citat från: D_Sundsvall skrivet 22 april 2008, 22:55:33Citat från: nic2 skrivet 22 april 2008, 20:13:25Instämmer med FRJO.Mina Michelin Energy är från år 2000, samma som bilen.Bilen har gått 13500 mil, troligtvis har däcken hittils gått minst 7500 mil.De är lagliga denna sommar också, men måste byta till nästa.Automatväxlad bil med slö motor inverkar kanske en del. DEt är så mina nokian har varit... Har kört över 15000 mil med en uppsättning vinterdäck och en uppsättning sommardäck... Nu är det dock dags att byta båda.. Hmmm.... Nu har jag fått följande priser från en däckfirma i stan:Goodyear NCT5 3900:- ( 975/st)Michelin Energy saver 5400:- ( 1350/st)Känns som att det blir någon av dem.. Goodyeardäcken, är de bra ? Någon som har erfarenhet av dem ?
För att avrunda tråden så kan jag meddela att det blev Nokian Hakka V. Dyra, men jag har varit nöjd med mina förra nokian.. Goddyear NCT5 visade sig vara året runt däck, något som försäljaren INTE informerade mig om.. Gissa om den däckfirman gick bort....