0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tackar för synpunkterna.. Trodde kanske det gick att klämma in en Mitsubishi där men det blir kanske för trångt. Toshiba Daisekai 3 6.1kW går oxå att få tag på till vettigt pris.Får nog bli en sådan istället... Är pumparna för övrigt jämförbara? kvalitetsmässigt etc...mvh//Daniel
Hej! Kan man inte placera den vid duchväggen,en mer central placering i huset,köket tycker jag brukar bli rätt varmt av kyl frys spis och diskmaskin!Om man placerar den vid dushväggen så får vardagsrummet del av värmen utan att den sitter ovanför huvudet på en och även hallen får del av värmen,svårt annars att få in värmen så långt i huset vid din placering,sen kan rören gå ut genom klädkammaren och du slipper att ha ytterdelen vid entrén.Om du beställer den som RAFFEN föreslår den här veckan då erbjudandet gäller så kan du få 14 dagars betänketid och då har du det som ångertid i deras fall! Då kan du även skicka en ritning till deras kontor och få ett utlåtande om var dom skulle placera den!
HejMan tappar ingen effektivitet i rör som dras inomhus. Det får samma effekt som att öka värmeväxlarytan på innerdelen. Man kan t o m avisolera vätskeröret för att öka underkylningen innan mediat går ut till ytterdelen. Det blir ju inte så snyggt med nakna rör kanske, men å andra sidan finns det ju hus med en massa rör som går till radiatorer, så kallade vattenburna system. MVH/Gano
Den där RAFFEN igen,nu kom han före mig igen när jag knåpat färdigt ett bra svar!Får nog gå en sån där snabbskrivningskurs.Tror för övrigt som dig RAFFEN,det är aldrig för sent att ge upp!