0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej har märkt att information är lite dålig om den Tack för informationen..Har som sagt kört pumpen i två dagar, men än så länge funkar den bra, hade inatt minusgrader och den fixade det hur bra som helst, frostade av sig precis som den skulle, så det är bara att hoppas att det fortsätter i denna farten.Och på tal om detta med snabbkopplingar, är det att rekomendera till de som själva ska sätta upp pumpar, går jättesmidigt och håller tätt istället för koningar
Citat från: Harley2004 skrivet 13 april 2008, 15:01:34Nej har märkt att information är lite dålig om den Tack för informationen..Har som sagt kört pumpen i två dagar, men än så länge funkar den bra, hade inatt minusgrader och den fixade det hur bra som helst, frostade av sig precis som den skulle, så det är bara att hoppas att det fortsätter i denna farten.Och på tal om detta med snabbkopplingar, är det att rekomendera till de som själva ska sätta upp pumpar, går jättesmidigt och håller tätt istället för koningarHej Harley! Jo det här med snabbkopplingar är ju väldigt smidigt, och är ju just framtaget för "gör det själv montage" inkl att man skall slippa koningar, vakuumsugning mm, och det brukar ju alltid bli helt tätt, om man nu inte råkar lyckas med att krångla till det hela extraordinärt mkt.Positivt att din pump fungerar utmärkt so fare, och jag vill också önska dig ett stort lycka till med din InVestpump Harley, och hoppas att du återkommer till oss andra med mer information om den efterhand, och spec till vintern när pumparna sätts på lite tuffare prov. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 13 april 2008, 16:45:04Citat från: Harley2004 skrivet 13 april 2008, 15:01:34Jag lovar att komma med fortlöpande info om hur det går, men som sagt än så länge är jag nöjdÄnda problem vid uppsättning var att innedelen var väldigt svår att få i underfästet, vet ej om vi gjorde fel eller om fler har upplevt detta.Ett negativt sak till,men detta visste jag om när jag köpe den. 5 m slang som inte går att kapa i och med att där är snabbkopplingar, men det kan jag leva med då jag slipper vaccumsuga och vara rädd att man inte har fått koningen tät. Men som sagt man kan inte få allt här i livet....
Citat från: Harley2004 skrivet 13 april 2008, 15:01:34
Hej Harley! Ok, jag förstår om du satte ytterdelen på samma ställe som den gamla Men normalt (om man inte har någon pump innan) är det väl så att enklast är det att man först gör i ordning innerdelens placering riktigt, och sen avpassar ytterdelens placering efter längden på anslutningsrören. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 13 april 2008, 18:51:00Hej Harley! Ok, jag förstår om du satte ytterdelen på samma ställe som den gamla Men normalt (om man inte har någon pump innan) är det väl så att enklast är det att man först gör i ordning innerdelens placering riktigt, och sen avpassar ytterdelens placering efter längden på anslutningsrören. Mvh Raffen.Nej men de gör förhoppningsvis inte samma misstag som mig och köper en chunlan 32w on/off och tror att allt är frid och fröjd.Som sagt jag varnar er för den maskin, det är att köpa sig problem, min står i nedplockad i garaget och ska till tippen nu när man ska vårstäda
Citat från: Harley2004 skrivet 13 april 2008, 20:53:06Citat från: Raffen skrivet 13 april 2008, 18:51:00Hej Harley! Ja jag har nästan förstått detta du, det var inte så länge sedan som vi hörde allmänt här på forumet att Chunlanpumparna var luftvärmepumparnas stora frälsare, men efter ett tag så blev allt bara helt tyst, och det fanns heller knappt någon kvar som sålde dem, men som sagt var, någon ytterligare rapportering ang Chunlanpumparnas fortsatta öden och äventyr fick vi aldrig mer här på forumet, märkligt nog. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 13 april 2008, 18:51:00
Citat från: Raffen skrivet 13 april 2008, 16:45:04Citat från: Harley2004 skrivet 13 april 2008, 15:01:34Nej har märkt att information är lite dålig om den Tack för informationen..Har som sagt kört pumpen i två dagar, men än så länge funkar den bra, hade inatt minusgrader och den fixade det hur bra som helst, frostade av sig precis som den skulle, så det är bara att hoppas att det fortsätter i denna farten.Och på tal om detta med snabbkopplingar, är det att rekomendera till de som själva ska sätta upp pumpar, går jättesmidigt och håller tätt istället för koningarHej Harley! Jo det här med snabbkopplingar är ju väldigt smidigt, och är ju just framtaget för "gör det själv montage" inkl att man skall slippa koningar, vakuumsugning mm, och det brukar ju alltid bli helt tätt, om man nu inte råkar lyckas med att krångla till det hela extraordinärt mkt.Positivt att din pump fungerar utmärkt so fare, och jag vill också önska dig ett stort lycka till med din InVestpump Harley, och hoppas att du återkommer till oss andra med mer information om den efterhand, och spec till vintern när pumparna sätts på lite tuffare prov. Mvh Raffen.Jag lovar att komma med fortlöpande info om hur det går, men som sagt än så länge är jag nöjdÄnda problem vid uppsättning var att innedelen var väldigt svår att få i underfästet, vet ej om vi gjorde fel eller om fler har upplevt detta.Ett negativt sak till,men detta visste jag om när jag köpe den. 5 m slang som inte går att kapa i och med att där är snabbkopplingar, men det kan jag leva med då jag slipper vaccumsuga och vara rädd att man inte har fått koningen tät. Men som sagt man kan inte få allt här i livet....