0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med vissa fabrikat eller exepmlar av värmepumpar, monterade på vissa typer av väggar behövs det säkert inte, men jag är inte rikigt lika kategorisk som Raffen i detta fall.
Jag vet att "mina" kuddar är bland de bättre som finns, men jag skriver ändå i min installtionsmanual att man bör montera på markstativ om man vet med sig att man är extra känslig för ljud.Med vissa fabrikat eller exepmlar av värmepumpar, monterade på vissa typer av väggar behövs det säkert inte, men jag är inte rikigt lika kategorisk som Raffen i detta fall.Kul att höra att mina vibrationsdämre gör skillnad i all fall! Thumbsuphttp://www.varmepumpsforum.com/catalog/product_info.php?cPath=33&products_id=72
Mmm, men det är en viss skillnad på att "veta bäst" och på att måsta kunna försvara det man säljer...Visst vet jag att mina vibrationsdämpare är bra, men jag vet också att de inte hjälper alla som har problem med vibrationer i husets stomme.
Tror du att du blir mer trovärdig Raffen om du envisas med att säga att det aldrig behövs markstativ
Citat från: ts-f skrivet 03 maj 2008, 14:41:30Tror du att du blir mer trovärdig Raffen om du envisas med att säga att det aldrig behövs markstativ Jag tror inte ventutvekling är speciellt intresserade av att gräva ner marksativ när dom ärute på jobb heller.. Så vad han sa kan man ju inte säga är trovärdigt heller.Som att fråga mazda handlaren när jag köper en ny bil om jag behöver extra ljuddämpning i dörrarna