0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Rören är ca 6 meter mellan vvb och diskmaskinen. Om VV-röret är 10 mm invändigt så ryms det knapp 0,5 liter i röret, så jag tror inte att volymen ljummet vatten påverkar så mycket.
CiteraRören är ca 6 meter mellan vvb och diskmaskinen. Om VV-röret är 10 mm invändigt så ryms det knapp 0,5 liter i röret, så jag tror inte att volymen ljummet vatten påverkar så mycket.Och diskmaskinen värmer ju blot det fesljummede vatten..Hur säkrar du dig, att vattnet inte blir för varmt?
Hej!Nu skall jag utveckla frågeställningen lite. Om man använder kalt vatten till diskmaskinen, värmer maskinen enbart tvättvattnet, eller värms också sköljvattnet. Har viss betydelse för energisparandet, är det möjligt att stänga av torkningsfunktionen i diskmaskiner, i min fins innte den funktionen men jag använder varmvatten till maskinen och jag har provat att stänga maskinen när den kommer till torkning och dett fungerar att disken torkar. --/ --/
Hej!En helt ordinär diskmaskin som är ansluten till kall vatter, värmer den sjöljvattnet vid diskning.
I samtliga diskmaskiner jag haft har ALLTID även sista sköljvattnet värmts för torkningens skull.Öppna själva era diskmaskiner ni som kör på kallvatten att det är hett./Bosse
Apropå torkning, är det när elslingan slår på och ångar bort det sista av vattnet ? I så fall brukar jag köra utan detta....MVH/Gano