0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej det funkar inte...pumpen behöver cirka 10-15 plusgrader runt innedelen för att hämta värme när den frostar av. Du får försöka gränsa av utrymmet halvöppet, så du får litet högre temp runt innedelen.-Det var ett enormt utrymme. Kanske det skulle kunna gå, men risken finns att du får ojämn fördelning av den kylda luften från utedelen. Jag skulle satt den utomhus där jag har hjälp av vind och luftdrag att transportera bort kylan.
HejTesta med att ställa en värmefläkt på 1500W i rummet mer värme ger inte Coolixen när det är minusgrader ute.Det konstiga är att om man värmer upp utrymmet där coolixen finns blåser den på med mycket mer värme.Just den pumpen ska bara värma hallen som visserligen är ganska stor men inga 100kvm.I gäststugan på 40kvm funkar det perfekt ( den äldre modellen).Vi är lite besvikna på den nya coolixen den ger liksom upp det gör inte den äldre modellen.De går inte att jämföra med tex vår Panasonic som har värmt nästan 200kvm i 4 år men som hamnade på skroten förra veckan.Det får nog bli bergvärme.Timmerhus
Hej,stonehill.Jag har gjort det som du tänker göra.Min verkstad är 126m2 och tollhörande kallutrymme ca1700m3.Funkar kanon ner till -15,sen tycker coolix att det börjar bli jobbigt och tempen sjunker ner från ca +7 och nedåt.(kör på fp).I kallutrymmet märks ingen skillnad mot tidigare (Samma temp "inne" som ute)
Citat från: Bensod skrivet 13 december 2010, 23:41:08Hej,stonehill.Jag har gjort det som du tänker göra.Min verkstad är 126m2 och tollhörande kallutrymme ca1700m3.Funkar kanon ner till -15,sen tycker coolix att det börjar bli jobbigt och tempen sjunker ner från ca +7 och nedåt.(kör på fp).I kallutrymmet märks ingen skillnad mot tidigare (Samma temp "inne" som ute)Man kan knappt tro det...en Coolix (som normalt ger 1500W vid några minusgrader) värmer upp 126m2 vid -15 ºC ute!!Det exemplaret skall du vara mycket rädd om!!!
Inte vet jag om det är fixat....vad menar du med ny?Toshiba-kompressor har det nog vart hela tiden eftersom Midea tillverkar dom, och även CoolixDet är väl snarare Jula som uppdaterat sina specar...Maila och klaga hos Jula så får du nog svart på vitt. Och ev ett nytt kort och plåster på såren.. De ser nog hur det ligger till på numren...