0 medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Hej där Några svar..Inget monterings kitt behövs, nått att ställa ute delen på kan ju vara himla bra.Jordfelsbrytare tja det kan ju vara bra att ha..å det går med en i uttaget..Själv använder jag inga.frostvaktsfunktionen: Den funkar väl... 'problem förr, att gå ifrån frostvaktsfunktionen till heat.. men det är fixat om du köper ny.. antar jag ju... bara fråga på Jula i så fall.Vi som hade problem fick grejer och kompensation och mer garanti.. Dyrt med on off. det fattar inte jag...men när någon visar på fakta om ämnet så.. men hittills bara svammel... Monterar gör du väl själv eller tar hjälp av någon som vet vad han gör.. liksom finessen...Lätt att bli virrig här då det inte är mycket fakta utan massa svammel mest..Har själv 2 st
Nu har min pump stannat, den tar sig inte ur defrosterläget. Jag drar ur stickproppen och väntar en stund innan jag ansluter pumpen igen.Jag hör hur kompressorn startar och ser att pumpen drar en del ström men det kommer ingen värme från innerdelen.Pumpen går ända tills det är dax att köra en avfrostning enligt schema, sen stod den och avfrostade i två timmar innan jag ledsnade och stängde av. Dax att ringa Jula support på måndag.Pumpen är av modellen före de med 8 graders underhållsvärme så kanske kan jag få ett utbyte på garantin.Inköpt 20900828
Efter en del mailande mellan mig och Jula erbjuds jag en ny pump eller pengarna tillbaka.Jag väljer pengarna tillbaka, jag måste fundera på vilket pumpfabrikat som ska ersätta den trasiga. Julas reklamationsavdelning är som jag tidigare fått erfara mycket tillmötesgående.
Jag tror inte det blir många dagar under året som du kan stänga av pumpen för att få bättre ekonomi på uppvärmningen. Låt oss anta att du har ett pris på pellets runt 60 öre kWh och ett elpris på 1,00 kr så blir det först när kop-värdet är nere på ~1,6 och det bör inträffa någonstans mellan -10 till -15 gr och då först blir det ekonomi att stoppa pumpen värma med pellets.