0 medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
Jag tror att era Coolixar fungerar precis som de ska, de värmer upp luften någonstans mellan 15-20 grader från inkommande luft.Startar man med 0 så blir luften ut kanske 15-20.Nu har jag hört att de ska ha minst en 15-17 grader(inte bara Coolix) för att fungera, annars fungerar inte avfrostningen som den ska, eftersom den ska ta värme inifrån.Underhållsvärme.... det kan jag tänka mig är precis som vanligt fast man blåser inte ut mycket alls, så värmen är kvar i inomhusdelen.Men jag är ingen expert, kan ha fel, det har hänt förr..Vid 0- -1 ska den ge 3,54KW och det gäller vid +15 inomhus. input 1,11kwVid -7- -8 ska den ge 2,91KW och det gäller vid +15 inomhus. input 1,04kwUnder 15c inomhus finns inga siffror....Man tror ju att en värmepump på 3520watt som ska dra som i mitt fall 970wÅ det kanske den gör någon gång vid 7+ ute och 20+ inne fast då ger den ju2,93kw
Pikko: Då har du grovt samma förutsättningar som jag då. Fast du har fuskat lite o förvärmt lokalen Jag låter min stå på Heat nåt dygn till å ser vad som händer. Hör gärna av dig med en funktionsrapport sen när den fått gå en stund.Men vilket som borde man kunna effektivisera coolixen lite med en fläkt som har större kapacitet i utdelen.
Edit: Pikko, hur o var har du monterat utedelen?kan du mäta temperaturen bakom utedelen och framför utedelen (i vinddraget)? kan va intressant å se om du har samma som jag.