0 medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
här kommer några bilder..
Hur stort är ditt garage som du försöker värma upp och hur högt är det i tak?Tänk på att vid -5 så ger den kanske 50% av vad den är specad för så du har ungefär 2000w i värmeeffekt./N
Måste fråga igen om det går bra att låta slangarna gå ut på sidan från innerdelen och vidare längs väggen som på bilden några sidor tidigare.Vill nämligen inte ha utedelen på samma yttervägg som innerdelen så därför undrar jag om fungerar att göra så på ett snyggt sätt.
Det går fint att dra den ut till vänster som jag har gjort (se bild tidigare i tråden) och längs väggen.dock fick jag inte riktigt fast den i nederkant till vänster men skalar man bort lite av den yttre isoleringen på slangpaketet tror ja inte det ska vara några problem alls.Edit: hade kablarna och slangarna inuti slangpaketet legat som dom ska så hade det inte varit något problem, nu ligger dom lite omlott och på varann så det blir onödigt tjockt o klumpigt.
ahma: förra vintern värmde jag upp lokalen till ca 10-12 grader med en 1200w kupefläkt.