0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
för mig som kund är det ett kanonsätt dom har mot kund, japp.Och för den delen så var det inte Jula som föreslog att jag skulle göra det själv utan en ackrediterad kyltekniker.....han som har hand om reklamationerna....ps (tänk om jag hade kylfirma själv?) ds nej det har jag inte men var inte så toksnabb på att prata ner
exakt det blir inget utsläpp alls om en kyltekniker gör det....och ja det är solklart olagligt i sverige med......men eftersom r410a har en gwp på ca 1500 så är det ju att likna med att gå mot röd gubbe.......försvinner det kilot med köldmedie pumpen innehåller så är det ju bara som att släppa ut 1,5ton koldioxid....så att tycka att Jula gör en bra garantigrej anser jag va helt idiotiskt.......ps för att bli ackrediterad kylfirma måste man ha viss utrustning där ingår naturligtvis ett tömmningsaggregat & smutsflaska ......
Varför regleras inte biltrafiken i stället för värmepumpsinstallationer kan man ju tycka!
det är inte dig jag klankar ner på utan Jula......det är klart dom sparar pengar på att bara ge ut en ny ytterdel över disk istället för att skicka en tekniker men att det är en bra garantiservice håller jag absolut inte med om....och jag fattar inte att du e så nöjd med den heller, om du köper en spis hos vitvaruhandlaren och den går sönder behöver du då köra tillbaka den?
Hej igen.Någon som vet om man kan stänga av den där värmeslingan i botten av utedelen? Finns det någon funktion för det? Jag har inte hittat något.Min pump fick för sig att köra igång slingan fast det var 7 grader varmt ute, det känns ju rätt onödigt.Eller är det så att man får sätta dit en brytare på den elslingan kanske?
Jo jag ser ju på elmätaren jag har på pumpen att den ligger och drar ström och så var jag ute och kände på den också och där var varmt.Ja inte går det åt mycket ström än i alla fall. Ska bli väldigt kul att se hur mycket ström det går åt när det blir kallare.Kanske ska det vara så att den går in och värmer fastän det är 7 grader ute. Är ju inte några mängder den drar precis...Det är ju faktiskt rätt roligt att leka med pumpen ibland också, som att dra upp den i 30 grader och ta med fjärrkontrollen när jag åkte.....frugan sa något om hämnd när jag kom hem Provade härom dagen att köra i autoläget men då stannade ju aldrig fläkten utan den fortsatte gå på lågfart hela tiden....man lär sig nytt nästan varje dag.Ska elda med ved sen senare i vinter och se hur den lyckas flytta luften från öppna spisen.