0 medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
hejhar satt en coolix i mitt nybyggda garage på 40kvm med 120mm i väggar och 250mm i tak ny port och nya fönster men jag tycker att den är lite dyr i drift har mätt upp den den vill ha ström för ca:25-26 kr per dygn då har det varit runt -2 ute har haft den på 17 inne men även provat ha den på 20 oxå ingen skillnad sedan tycker jag att det är stor diff på av och på slag den går upp till ca 17.6 grader sedan sjunker det ända till ca 12 grader innan den startar igen ska det vara så ? bor i sundsvall
Ranch, bor du med i Beverly hills?? Holmsund alltså, vi bor rätt nära...Vad blir det för pump?/A.
Nej inte riktigt, bor på "stigarna", du kör samma tema som jag, 4990:- pump, men Atlas här..
Är det inte så att gaserna måste komma upp i en viss temp innan man kan reglera hastigheten på innerdelen.Min fulpump Chunlan går bara på lägsta hastighet tills temp blir minst +35 ºC, sen kan man variera hur man vill.Alltså alltid lägsta hastighet vid uppstart eller efter en avisning, vid avisning tar det c:a 30-50 sek innan hastigheten ändras och vid uppstart efter att ha varit avstängd över natten kan det ta 2-4 min beroende på utetemp.Så hastighets-övervakningen bör alltså ligga runt +32-36 ºC på en fulpump, om du nu inte kommer upp i dessa temp låter det som kylmedelsbrist, prova annars att rikta en hårtork på sensorn som sitter mot gasröret i innerdelen och se om han varvar upp (alltså inte den sensor som sitter öppen ovanför lamellpaketet-den mäter enbart innetempen).
Hej!Hur stort utrymme sitter den i och hur väl isolerat är det?
Vilken temp får du i källaren om du stänger av pumpen helt?
Vilken utomhustemp har du för tillfället?
På mitt Julakvitto står ett tillägg att rören är ca 3.5 meter och att hålet skall tas upp på höger sida...Rören går att vika ut rakt ut i högerkan om man ser inomhusdelen frånframsidan, men det går även att ta ut dom vid vänster sida.Finns en annan tråd om monteringen angående denna, annars kanske du kan hitta lite bilder på nedan länk.Jag hade nytta av dessa bilder när jag monterade min Coolixhttp://wilfa.no/katalog/upload/bruksanvisninger/HP44-AC12HPINV44-AC12_Bruksanvisning.pdf
Angående fläkten...Om du höjer tempen till max runt +30 på fjärren så ska fläkten flåsa på rätt bra om du ställer den på max.Tänk förstås på att du måste rikta fjärren mot inomhusdelen varje gång och inomhusdelen ska kvittera med ett pip.
Vilken utetemp har du?