0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej alla! Jag har ett kvittrande/tjutande ljud som varierar med fläkthastigheten i inomhusdelen. Jag har förstått att det är ett vanligt fel på Panasonic 12/9-DKE. (Min är enligt klistermärket på sidan av inomhusdelen en "Model No. CS-E9DKEW")Det verkar inte vara några större svårigheter att byta ut motor och lager, jag har läst igenom flera trådar i forumet, men kan inte hitta vad för typ av motor eller hur/var man beställer en ny.Kan någon hjälpa mig?Tacksam för svar, jag står inte ut! tjata på säljaren det är goodwill garanti på dem fick min nyligen utbytt en E-12 från 2005 mvh kjell
Okej, jag får kontakta dem och se vad de säger, min är från oktober 2005.Tack för tipset.
Tack för tipsen! Okej, nu låter det riktigt bra!!Två följdfrågor:Skall jag kontakta Panasonic eller återförsäljaren?Skickar de hit en montör som byter motor utan kostnad?/Anton
kontakta i första hand säljaren och om han inte har (lust) kontakta pansonic lmg så skickar de en montör som byter motorn åt dig mvh kjell
Citat från: kjell62 skrivet 08 mars 2008, 14:12:58kontakta i första hand säljaren och om han inte har (lust) kontakta pansonic lmg så skickar de en montör som byter motorn åt dig mvh kjell I mitt fall är inte säljaren riktigt med på noterna. Kan man kontakta LMG för garantiutbyte även om inte VPn är inköpt från dem?
Citat från: freez skrivet 08 mars 2008, 09:55:07Okej, jag får kontakta dem och se vad de säger, min är från oktober 2005.Tack för tipset.Det är 3års garanti på fläktmotorn och ges av Panasonic. Efter 3år så får man betala montören själv men man får motorn.//Rickard
Citat från: Rickard VPCenter skrivet 08 mars 2008, 10:39:09Citat från: freez skrivet 08 mars 2008, 09:55:07Okej, jag får kontakta dem och se vad de säger, min är från oktober 2005.Tack för tipset.Det är 3års garanti på fläktmotorn och ges av Panasonic. Efter 3år så får man betala montören själv men man får motorn.//RickardGäller det alla Panasonic maskiner som t.ex. mina HE9 maskiner ?
Det är 3års garanti på fläktmotorn och ges av Panasonic. Efter 3år så får man betala montören själv men man får motorn.//Rickard