0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Huset finns i Östergötland.
Bara den fasta kostnaden är större än min totala kostnad för uppvärmning med luftvärmepump
3500 kr/år55 öre /kWh
Tja!Är i hus-tankar och är lite fundersam på alternativ till uppvärmning. Hur ska man ställa sig till ett hus med direkt-el med luftvärmepump eller ett hus med fjärrvärme, är kostaden för uppvärmning den samma eller skiljer det sig? Vilket alternativ är bästEn som är ny i gamet.
Citat från: Mike skrivet 07 mars 2008, 14:20:39Bara den fasta kostnaden är större än min totala kostnad för uppvärmning med luftvärmepump Hej Mike! Javisst är det på det viset. Det finns ju faktiskt inget billigare sätt idag att värma upp en bostad än med luftvärmepump, Nvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 07 mars 2008, 14:42:34Citat från: Mike skrivet 07 mars 2008, 14:20:39Bara den fasta kostnaden är större än min totala kostnad för uppvärmning med luftvärmepump Hej Mike! Javisst är det på det viset. Det finns ju faktiskt inget billigare sätt idag att värma upp en bostad än med luftvärmepump, Nvh Raffen.Fast billigast är väl att inte värma alls Jag tycker man ska ta med komforten i prisbilden.Och där finns det ju inget som klår ett vattenburet system.Oavset vad man matar systemet med.