0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Är du från Norge ? där har ni bara 220 volt på tre fasen ? eller var det danmark ? i sverige har vi 400 volt på tre fas mvh kjell
Update.Har just kollat förbrukningen.Sidan 2007-06-01 er förbrukningen ca. 13600 kwhEr dette ok eller er det högt?
HejJag bor i Blekinge och har 16A huvudsäkringar. Har aldrig haft några problem under de 40 år jag bott här. Jag körde min oljepanna på elpatron under ett antal år då det strulade med oljan här, och patronerna var på 2 x 6,5kW.Nu med luft/vatten har det aldrig hänt att pannan använt mer än 6kW någon gång, hur ofta tror ni att det är 10-20 minusgrader i Blekinge eller i Malmö?De flesta här omkring, som har luft/vatten har också 16A som huvudsäkring, och jag har aldrig hört att någon har haft några problem, så i Malmö borde väl 20A räcka mer än väl!//Ronnie
Hej Ronnie! Ja jag håller med dig fullständigt alltså, 20 amp borde räcka mer än väl för Martin_M:s del, mkt märklig elektriker tycker jag, måste antagligen leva i gamla världen.
Citat från: Raffen skrivet 23 april 2008, 19:41:26Hej Ronnie! Ja jag håller med dig fullständigt alltså, 20 amp borde räcka mer än väl för Martin_M:s del, mkt märklig elektriker tycker jag, måste antagligen leva i gamla världen. Det beror väl helt på hur lasterna är fördelade över faserna?mvh
Man kan ju undra hur ofta det är snöstorm och -20ºC i Malmö.