0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
....Februari: 2017 inkl hushållsel.
Min förbrukning el........2197kWh inkl HH. Vp h slutade på............535h x 2,1=1123kWhAntal starter................435stVp avgiven effekt........2750kWh=Cop 2,45HH = 2197-1123=1074 vilket ger 37kwh/dag inkl topping upp VV beredare.Vi i skåne förbrukar lite mer av olika anledningar.Se SW Citera....Februari: 2017 inkl hushållsel.
Tidigare vintrar har det behövts 200-450 tillsatstimmar à 3 kW. Hittills den här uppvärmningsäsongen noll timmar.
hej jag gnäller häller inte det ut som jag hammnar just under 800kwh i tot förbrukning för februari trots pissig solväme väder,om sol jäkeln kunde skutta fram lite oftare så skulledet bli ännu lägre....har "tävlat" med min granne i vinter som eldar ved på"riktigt" i sitt huså jag ligger endast lite högre i förbrukning trots att han har gratis vatten från sin eldning så man får väl inte klaga...min 3400kr vedkamin verkar va en vettig investering ändå klarar av att värma hela kåken inkl garage då det är ca 15 minus utan större krångel har eldat upp ca 5m3 ved i år å gisat att slut mängden blir ca 7-8m3 ved tyvär missberäknade jag med ca 2-3 m...grrr