0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En panasonic ne-7 är väl alldeles lagom.små hus är relativt dyra att hålla underhållsvärme på så jag tycker inte att det är något fel.Pumpen har 8/10 graders funktion som duger när man inte är där sen går det fort att värma upp när man väl kommer ut.Den är inte heller speciellt dyr.
nja tycker du det??jag menar vist allt är ju relativt men att värma upp med radiatorer går ju inte att jämföra.60 kvm och värma upp med en lvp går fort oavset om det är 5 eller 15 minus klart fortare vid minus 5 men just att det prider och får värmen att sätta sig i väggar osv.dessutom att hålla 8 -10 grader med en lvp istället för med ardiatorer ger ju även det en jämnare tempratur i väggar och golv.
svaret var ju på angående underhållsvärme.jag menar när man sen ska vara där så höjer man ju upp då och kör 20 21 grader eller vad man vill ha.ska man sänka för att inte vara där på ett bra tag ett par veckor eller så tycker jag absolut 8/10 grader räcker.pumpen e den samma som alla andra värme pumpar men med val att hålla lägre temp oxå.ivt har väl det på sina oxå om jag inte minns fel?
dessutom så mår huset bra av att ha cirkulation.
Som sagt vi har olika uppfattningar hur dina radiatorer sprider en jämn värme i golv och vägga är för mig ett mysterium men att inte en lvp ska kunna göra det speciellt då när det handlar om 62 kvm.Som du resonerar menar du då att dom ska hålla full tempratur ständigt då??Enligt mig för vi vetligen bara en dialog om saken har full respekt för dina åsikter men håller inte med för 5 öre.menar du att lvp:en skulle öka fuktigheten i huset eller att den inte tar bort fukten som radiatorerna gör???
jo och läser du mina inlägg så är det exakt det jag skriver att ska man va där ngn gång i månaden är grader bra men för längre stunder är 8/10 funktionen bra