0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min pump är också från 2005/3. Har haft min i snart 2 år nu. Man kanske skall förvänta sig en H16. Är din pump en kinnan pump eller sk "fulpump"?Har en god vän som hörde av sig till H16 supporten. Tog ca 2 månader innan han fick en ny utedel. Ganska snabbt med tanke på det antal maskiner som är drabbade av detta fel.Hoppas att det löser sig för din del.
Hade maxstrul.. med min VP specialistfirma. Tog nästan tre månader. Men det var när H16 var som hetast i höstas. (Augusti - November).Anmäl direkt till LMG's hemsida. Ligg på per telefon därefter är mitt recept. LMG/Panasonic var snabba och reko.
Suck,jag hade nog tur. Först stulade jag drygt två månader med min återförsäljare. Inga ordentliga besked. Sedan tröttnade jag, anmälde felet till LMG och beklagade mig samtidigt. Efter tre veckor var utedelen bytt -- av en helt annan installatör än min återförsäljare. Som jag aldrig hörde av mer.
Citat från: larryd skrivet 06 februari 2008, 15:53:56Suck,jag hade nog tur. Först stulade jag drygt två månader med min återförsäljare. Inga ordentliga besked. Sedan tröttnade jag, anmälde felet till LMG och beklagade mig samtidigt. Efter tre veckor var utedelen bytt -- av en helt annan installatör än min återförsäljare. Som jag aldrig hörde av mer.Hej Larryd! Kan väl bara hålla med dig. Jag har iof inte haft några problem med H16-felet, men väl fläktmotor/lager till innerdelen som började kvittra och vissla för ca drygt 1 månad sedan. Jag köpte min pump via en Hemmabutik med ett erbjudandepris och de hade en accrediterad kylfirma som installerade den, fick 2 års garanti på den från den 1 sept -05, och jag var in till butiken och pratade med dem om problemet, och tänkte i förlängningen att jag iaf skulle kunna utnyttja reklamationsrätten på 3 år. De sa bara att jag skall fylla i blanketten på LMG enl nedanstående länk: http://luftmiljo.episerverhotell.net/EPiDesk/public/NewCaseForm.aspx?id=22265så skulle jag få ett ärendenr, och sedan hör de av sig. Jag fyllde i denna för ca 3 veckor sedan och i måndags ringde det en tjej till mig och frågade om de kunde komma idag onsdag vid lunchtid, och jag sa att det går bra, sen frågade jag vad det kostar, och till min förvåning sa hon då att det kostar ingenting, det går på garantin Så idag kom det en kille vid kl 12.30 från Kyl & Värmeteknik i Örebro (ca 15 mil från mig), med en kartong med ny motor med keramiska lager och en skruvmejsel, fixade ur det gamla och in med det nya, gick på lite drygt 15 minuter, skrev ned tillv.nr på innerdelen på kartongen där den gamla motorn numera låg, tackade för sig och åkte vidare efter provkörningen kl 12.55. Måste erkänna att jag blev riktigt imponerad av hur man skötte detta ärende, och all heder till både Panasonic och till denna firma som kom och fixade till detta, det kallar jag en riktigt bra service. ThumbsupMvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 06 februari 2008, 20:09:17Citat från: larryd skrivet 06 februari 2008, 15:53:56Nu har min innerdel börjat låta som ett fågelbo. Det lät bra med din snabba service. Hoppas att jag kommer ha samma bemötande från min firma som installerade min pump. Skall ringa imorgon.
Citat från: larryd skrivet 06 februari 2008, 15:53:56
Citat från: larryd skrivet 03 februari 2008, 18:30:38Hade maxstrul.. med min VP specialistfirma. Tog nästan tre månader. Men det var när H16 var som hetast i höstas. (Augusti - November).Anmäl direkt till LMG's hemsida. Ligg på per telefon därefter är mitt recept. LMG/Panasonic var snabba och reko. Fick svar på E-posten i dag Det tog bara 3 dagar att läsa mitt brev så det tar nog 3 månader att få en fungerande pump Hej! H16 felet på CU-E9DKE el. CU-E12DKE är ett fabrikationsfel som du kommer att få åtgärdat kostnadsfritt. Denna reklamation ska i första hand gå till din återförsäljare. Vi undrar därför var du har köpt pumpen och om du har reklamerat den till din återförsäljare. Med Vänliga hälsningar H16 Support Få se om det tar 3 dagar eller mer för nästa svar mvh kjell