Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Citroen C5 ?  (läst 62240 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2592
  • Karma +4/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Citroen C5 ?
« Svar #90 skrivet: 12 februari 2008, 18:03:55 »
De säljs i för få exemplar i England, Subaru var ju tex inte med i den listan för 2006.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Citroen C5 ?
« Svar #91 skrivet: 12 februari 2008, 20:03:19 »
De säljs i för få exemplar i England, Subaru var ju tex inte med i den listan för 2006.


Förstår !  Men hur är det i sverige ?  Där anses väl Mazda ha hög kvalitee ??  :)
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2Xförråd=ca 70kvm. Allt värms från och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , Borrhål 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2592
  • Karma +4/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Citroen C5 ?
« Svar #92 skrivet: 12 februari 2008, 21:35:29 »
Japp och i Tyska undersökningar jag tidigare länkade till är det absoluta toppen som gäller.

Problemet med Mazda är i stort sett enbart rost och hög bullernivå.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Citroen C5 ?
« Svar #93 skrivet: 13 februari 2008, 08:06:11 »
Japp och i Tyska undersökningar jag tidigare länkade till är det absoluta toppen som gäller.

Problemet med Mazda är i stort sett enbart rost och hög bullernivå.


Jo , har hört/läst om rosten . När man köper en NY Mazda borde den genast skickas på en riktig rostskyddsbehandling !

Detta är väl egentligen en C5 tråd , hur är det då med Citroens rostskydd ??
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2Xförråd=ca 70kvm. Allt värms från och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , Borrhål 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Bobo

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Tyresö
  • Antal inlägg: 450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Citroen C5 ?
« Svar #94 skrivet: 13 februari 2008, 08:29:58 »

Detta är väl egentligen en C5 tråd , hur är det då med Citroens rostskydd ??
C5 har ett ganska gott rostskydd, bättre än medelbilen enligt de undersökningar jag sett.
På den C5 jag nyss sålde fanns efter 5 år ingen synlig rost.
110+125 m² (souterrain) stenhus från 1939 på Tyresö.
1: IVT greenline puls (3,7 kW, 1996 - 2006,pensionerad) + 500l tank + 250m sjöslinga. Fast kondensering. VP drog ca 8000kWh/år. + 2 kakelugnar som toppvärme.
2: Nibe 1130-8, ytterligare 2x220m sjökollektor, parallellt med den gamla, den gamla 500-liters-acken med VVB, en volymtank på 120 liter, RG10 (med 2 valbara avkänningszoner) och möjlighet till valfri flytande/fast kondensering . Driftsatt september 2006. 1:a året drog VP 5200 kWh och HH 4800.

Utloggad D_Sundsvall

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 485
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Citroen C5 ?
« Svar #95 skrivet: 13 februari 2008, 09:43:06 »

Detta är väl egentligen en C5 tråd , hur är det då med Citroens rostskydd ??
C5 har ett ganska gott rostskydd, bättre än medelbilen enligt de undersökningar jag sett.
På den C5 jag nyss sålde fanns efter 5 år ingen synlig rost.

Varför sålde du den ?
Erfarenheter ?
Souterräng 170m2 1962.
Nibe fighter 1230 10kW
borrdjup:190m
årsförbrukning: 15000 kWh

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Citroen C5 ?
« Svar #96 skrivet: 13 februari 2008, 11:40:59 »

Detta är väl egentligen en C5 tråd , hur är det då med Citroens rostskydd ??
C5 har ett ganska gott rostskydd, bättre än medelbilen enligt de undersökningar jag sett.
På den C5 jag nyss sålde fanns efter 5 år ingen synlig rost.

Varför sålde du den ?
Erfarenheter ?


Kanske han bytte till en NY Citroen ?  = Nöjd !
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2Xförråd=ca 70kvm. Allt värms från och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , Borrhål 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Bobo

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Tyresö
  • Antal inlägg: 450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Citroen C5 ?
« Svar #97 skrivet: 13 februari 2008, 13:00:28 »

Detta är väl egentligen en C5 tråd , hur är det då med Citroens rostskydd ??
C5 har ett ganska gott rostskydd, bättre än medelbilen enligt de undersökningar jag sett.
På den C5 jag nyss sålde fanns efter 5 år ingen synlig rost.

Varför sålde du den ?
Erfarenheter ?

Jag sålde den dels för att jag ville ha en liten snål diesel, etanol tror jag inte på, dels för att det kommer en helt ny modell snart. Mot slutet av en modelltyp är det inte så mycket barnsjukdomar kvar och det är ofta lättare att pressa priset.

Jag råkade ut för två problem, båda typiska för C5. Den öppningsbara bakrutan, som man snabbt lär sig uppskatta, slutade fungera, Detta avhjälptes på den förlängda garantin. Det andra felet var vindrutespolarpumpen som började krångla. Den bytte jag själv, kostnad ca 200 kr. Det var det hela.
Det är de två första årsmodellerna som framför allt dragit ner C5:ans rykte, dvs -01 och -02. Min -03 var en mycket trevlig bekantskap. Ovanligt skön att åka i och mycket bra i vinterväglag. Den fungerade så pass bra att jag, efter mer än 30 år med Volvo, inte tvekade att ge mig på en ny C5:a (-07 med många roliga och användbara finesser). Av mig som är lång upplevs C5 som rymligare än V70. Just innerutrymmena fick mig att överge Volvo när 850-serien kom. V70 ser visserligen större ut men skillnaden är liten.
« Senast ändrad: 13 februari 2008, 13:09:31 av Bobo »
110+125 m² (souterrain) stenhus från 1939 på Tyresö.
1: IVT greenline puls (3,7 kW, 1996 - 2006,pensionerad) + 500l tank + 250m sjöslinga. Fast kondensering. VP drog ca 8000kWh/år. + 2 kakelugnar som toppvärme.
2: Nibe 1130-8, ytterligare 2x220m sjökollektor, parallellt med den gamla, den gamla 500-liters-acken med VVB, en volymtank på 120 liter, RG10 (med 2 valbara avkänningszoner) och möjlighet till valfri flytande/fast kondensering . Driftsatt september 2006. 1:a året drog VP 5200 kWh och HH 4800.

Utloggad orca

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
SV: Citroen C5 ?
« Svar #98 skrivet: 07 mars 2008, 17:52:11 »
Jag har kört Citroen Xantia för några år sedan och kan säga att det var en bra bil. 15 000 mil körde jag med min och förutom vanlig sevice gick värmestolen sönder och en damask byttes samt att gas< klockorna fylldes en gång. Hållbar som f-n och grym värme vintertid. Mysko körställning är väl det enda negativa jag kommer på just nu.

Har en Peugeot genom jobbet nu och den har rullat 10 500 mil utan ett fel. Det är MYCKET bättre än dom Vw bilar jag haft innan. Peugeot är kända i tex LKAB för otrolig hållbarhet i diesel motorerna. Toyota Landcruiser och Ford 8,2 l v8 har åxå funkat i gruvan. Men det är klart 8200 cc ger ett vrid som inte stressar motorerna på samma sätt som en 2,2 liters pegga diesel.

Utloggad Jarlen

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 403
  • Karma +0/-0
SV: Citroen C5 ?
« Svar #99 skrivet: 30 november 2009, 16:39:57 »
Hej Rickard, här tar jag upp ett gammalt ämne eftersom jag kom på en gammal anekdot, som jag känner för att berätta.
Citera
En C5:a smäller i alla fall inte i mina ögon så högt på statusstegen, och så tror jag de flesta ser på Citroen rent generellt.

Att den är ful (enligt mitt tycke) gör ju inte saken bättre, men som bil sett och i förhållande till priset är det förmodligen ett av de bättre köpen man kan göra.

Här uppe i norrbotten, och speciellt i inlandet där det finns många grusvägar är citroen populära, en bil som körs mycket på grusväg kan inte ha dålig kvalitet då det sliter mycket mer på en bil än om den rullar på fin asfalt, jag tror därför inte heller på att Cittra skulle ha sämre kvalitet än de flesta andra fabrikat.

Jag hade en gång i tiden i början på 60:talet en ny Citroen ID19 DS. Jag tror den hade den modell beteckningen men är inte helt säker. I folkmun benämndes den i alla fall paddan. På den tiden det här begav sig så var den här modellen en framtidsbil med massor av innovationer.  Allt i bilen var hel hydrauliskt: styrning, automatväxellåda, nivåinställning av kaross, servostyrning, bromsservo mm. Flyglarna kunde man skruva bort med en enda bult. När man startade bilen höjdes kaross nivån som var inställbar på flera nivåer. Bromspedalen bestod av en liten knapp i durken. Stolarna och sätena i plysch var så härliga att sitta i, så man höll på att somna under färd, och den låg som fastklistrad på vägen när man körde. Hur som helst så skulle jag ta mig igenom Stockholm under värsta rusningstrafik. På den tiden fanns inte Essingeleden. De enda vägarna genom stan var Västerbron och Skeppsbron. Jag valde Skeppsbron. Helt plötsligt pajade hydrauliken mitt på Skeppsbron varvid bilen helt sonika la sig platt på mage. När jag säger mage så menar jag att den låg direkt på karossen. Det gick med andra ord inte att rulla undan den. Det tog flera timmar att bärga bilen. Gissa om jag var populär, hela Stockholm var igenkorkat i värsta rusningstid p.g.a. mig.
Bortsett ifrån det här lilla missödet så har alltid Citroen varit ett framtidsmärke
VP Nibe 1135-10, med VVB 300/200. Aktivt borrdjup 210m. Installerad 14 nov. 2007. Volymförstorare 150 lit. installerad dec. 2008. Välisolerad 1 1/2 plans villa med 1-rörs system. Huset har öppen planlösning och har 51m2 fönsterytor med 3-glas rutor. Uppvärmd yta ca 265m2. Faktisk golvyta ca 250m2 Sällskapsrummet har 6 m i takhöjd och stor kringbyggd loftvåning. 40m2 för närvarande. ouppvärmd källare. Huset är belägen  i Sthlms trakten. Tidigare el förbrukning ca 37-38000 kWh. Första årets förbrukning med VP 18438 kWh inkl HH el. Ut vändig rund pool Diam. 7,5m. Djup 2m. Pool VVX Nibe pool11 inkopplad våren 2012.) FTX ventilation SALDA RIRS 400HE med värmeåtergivning färdiginstallerad dec. 2008. 12,8 kW fläktkonvektor installerad januari -09 Braskamin Contura 350 för myseldning.

Utloggad Apan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 4193
  • Karma +0/-2
SV: Citroen C5 ?
« Svar #100 skrivet: 30 november 2009, 17:52:00 »
Vi byter många bilar/år, åkt några fransmän, Peugeot 407 Sw Sport, superkomfort och snygg, men lite plottrig mittkonsoll, samt några megane/Scenic, äldre karossen  framtill 2004 har funkat mycket bra, men gillar inte den nyare, många knirrknarr ljud samt bakhjulslager byten, men alla fransmän, klarar sig mycket bra mot rost och hjulupphängnings problem som många har problem med.

Några Focus har det blivit, 2006-2009, Funkar hyffsat, så länge man slipper 1.8FFV motorn, funkar dåligt med bränslebyte mellan E85/fossilbränsle, samt mer problem än fransmännen med elfel och smårappel, samt total komfortlös! Stenhårda stolar samt ingen ljudkomfort allas,  men går billigt.

Mazda 6 2.3 sport - 2004, lackades om 2ggr på mazda, fordsjukan har även kommit till mazdastallet! Men går som en symaskin, lättkörd, och känns solid, men tyvärr är denna 2.3 trött och törstig, samt för hög ljudnivå  för att kännas på topp.

Audi A4 -2005, solid solid solid! Snygg och skön..

Opel Zafira II - 2007, underbar bil, praktiskt och rymmlig och smart, och går billigt., barnens favorit.

Volvo V70 2.5T, Maxutrustad, kanonfinrymlig och lättanvänd, samt volvos skottsäkra motor och växelåda.

Chrysler Crossfire -2005´a, en av väldigt få svensksålda, och givetsvis med Automatlåda, som min kära sambo vägrar, funkar kanon året runt.

Toyota Landcruiser 2009 D4D, går kanon, kör denna på jobbet, helt ny, framtiden får utvisa, men den gamla som gått 26000mil, inte ett fel på 7år! men börjarade dra olja

Och givetisvis är det alltid kombi i Sverige.. :D
Nyproducerat hus med brytet sadeltak, 148kvm, golvvärme med rad på övre plan, välisolerat med 400mm i plattan och 600mm i tak, Nibe 750 Frånluftvärmepump.
----------------------------------------------------------------------------------
Förbrukning i vårt gamla hus från -71 på 141 kvm med luftvärmepump..
Totalförb 2010: 20kwh/dygn, 52kw/kvm. 65kbm H2O.
Totalförb 2011: 23kwh/dygn, 61kw/kvm. 51kbm H2O.

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Citroen C5 ?
« Svar #101 skrivet: 30 november 2009, 21:40:09 »
Vi byter många bilar/år, åkt några fransmän, Peugeot 407 Sw Sport, superkomfort och snygg, men lite plottrig mittkonsoll, samt några megane/Scenic, äldre karossen  framtill 2004 har funkat mycket bra, men gillar inte den nyare, många knirrknarr ljud samt bakhjulslager byten, men alla fransmän, klarar sig mycket bra mot rost och hjulupphängnings problem som många har problem med.

Några Focus har det blivit, 2006-2009, Funkar hyffsat, så länge man slipper 1.8FFV motorn, funkar dåligt med bränslebyte mellan E85/fossilbränsle, samt mer problem än fransmännen med elfel och smårappel, samt total komfortlös! Stenhårda stolar samt ingen ljudkomfort allas,  men går billigt.

Mazda 6 2.3 sport - 2004, lackades om 2ggr på mazda, fordsjukan har även kommit till mazdastallet! Men går som en symaskin, lättkörd, och känns solid, men tyvärr är denna 2.3 trött och törstig, samt för hög ljudnivå  för att kännas på topp.

Audi A4 -2005, solid solid solid! Snygg och skön..

Opel Zafira II - 2007, underbar bil, praktiskt och rymmlig och smart, och går billigt., barnens favorit.

Volvo V70 2.5T, Maxutrustad, kanonfinrymlig och lättanvänd, samt volvos skottsäkra motor och växelåda.

Chrysler Crossfire -2005´a, en av väldigt få svensksålda, och givetsvis med Automatlåda, som min kära sambo vägrar, funkar kanon året runt.

Toyota Landcruiser 2009 D4D, går kanon, kör denna på jobbet, helt ny, framtiden får utvisa, men den gamla som gått 26000mil, inte ett fel på 7år! men börjarade dra olja

Och givetisvis är det alltid kombi i Sverige.. :D

Får konstatera att du haft/har äran att köra många bra bilar . Annat här , kör till vardags med en 20 år gammal Corolla . Men den går fint  (ännu)   Thumbsup
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2Xförråd=ca 70kvm. Allt värms från och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , Borrhål 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Apan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 4193
  • Karma +0/-2
SV: Citroen C5 ?
« Svar #102 skrivet: 30 november 2009, 21:59:55 »
Alla bilar, oavsett årsmodell och tillverkland, sina fram och baksidor, priser och föregående ägarförhållanden.

Och vissa bilar följer bara oturen...
Nyproducerat hus med brytet sadeltak, 148kvm, golvvärme med rad på övre plan, välisolerat med 400mm i plattan och 600mm i tak, Nibe 750 Frånluftvärmepump.
----------------------------------------------------------------------------------
Förbrukning i vårt gamla hus från -71 på 141 kvm med luftvärmepump..
Totalförb 2010: 20kwh/dygn, 52kw/kvm. 65kbm H2O.
Totalförb 2011: 23kwh/dygn, 61kw/kvm. 51kbm H2O.

Utloggad jehu

  • Lekman men kanske en vacker dag
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2055
  • Karma +5/-12
  • Kön: Man
  • CTC håller måttet
SV: Citroen C5 ?
« Svar #103 skrivet: 16 december 2009, 01:52:09 »
Körde CX ett antal år. Någon gång i livet ska man ha kört riktig Citroen.
De nya som C5 då är alldeles för normala. CX var den sista totalexcentriska cittran.
Började med en CX25 kombi med GTI-motorn. Underbar komfort på vägen och snygg som bara den.
Men den drog för mycket soppa och hade den egenheten att tändlägesgivarna överhettade. Varvid motorn tvärdog.
Hände oftast på motorväg. Enda lösningen var att vänta till de svalnat. Lärde mig snart att andra Cittraägare hade några extra givare liggande ovanpå vä stötdämpare, samt en 10 mm hylsa med förlängare för snabba byten.
Men så kan man inte ha det, tyckte jag.
Konverterade till diesel. En odödlig motor som drog 0,7. Inte illa.
Men efter ett oändligt antal missöden gav jag upp. Det enda jag aldrig hade problem med var hydrauliken (men oerhört tröttsamt med en bil som står på karossen när den ska bärgas och inte kan bogseras). Elsystemet som la av överallt och alltid vid fel tillfälle. Rosten som poppade upp där man minst ville se den, som i a-stolparna. Handbromsen som bara fick användas en gång om året - på SBP (handbromsen var konstruerad med små runda belägg monterade i framoken, en mycket dålig idé). Tänddatorn som satt monterad intill batteriet och ärgade sönder. Framstolarna som behövde svetsas i ramen då och då. Växellådorna som hade synkproblem (automaterna höll sällan mer än 10000 mil). Samt ett otal andra problem. Man hann aldrig laga lika fort som det gick sönder.
Droppen kom när jag fick en spricka i oljetråget.
Lätt att byta eller? Jag tog bort alla synliga bultar. Nähä? Letade långt upp med ficklampa och hittade några till. Nudå?
Nix. Det visade sig att sista bulten satt mellan låda och motor. Som alltså måste ut och tas isär.
14 timmars arbete för att byta oljetråg!!!  >:D >:D >:D >:D
Sä jag lade ner och tittade aldrig på XM. Men C5 är ok. Bara lite tråkig för att vara Cittra.
« Senast ändrad: 16 december 2009, 01:54:13 av drjukebox »
Villa  330 m2 + källare byggd 1907. 5 i familjen. CTC Ecoheat 10. Borrat 150 m aktivt hål (2002) + 150 m (2013). Brine innan tilläggsborrning -2/-5 i mars, nu +3/0. Åtta fungerande eldstäder. Årstotalförbrukning cirka 18000 kWh + 4m3 ved. (Tidigare 45000 kWh+ 2m3 ved)
Styr sedan feb -22 med Ngenic Tune och Tibber.
Nu nere på 14000 kWh/år! Ungarna utflugna.

Utloggad D_Sundsvall

  • Expert på värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 485
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
SV: Citroen C5 ?
« Svar #104 skrivet: 16 december 2009, 10:10:45 »
Körde CX ett antal år. Någon gång i livet ska man ha kört riktig Citroen.
De nya som C5 då är alldeles för normala. CX var den sista totalexcentriska cittran.
Började med en CX25 kombi med GTI-motorn. Underbar komfort på vägen och snygg som bara den.
Men den drog för mycket soppa och hade den egenheten att tändlägesgivarna överhettade. Varvid motorn tvärdog.
Hände oftast på motorväg. Enda lösningen var att vänta till de svalnat. Lärde mig snart att andra Cittraägare hade några extra givare liggande ovanpå vä stötdämpare, samt en 10 mm hylsa med förlängare för snabba byten.
Men så kan man inte ha det, tyckte jag.
Konverterade till diesel. En odödlig motor som drog 0,7. Inte illa.
Men efter ett oändligt antal missöden gav jag upp. Det enda jag aldrig hade problem med var hydrauliken (men oerhört tröttsamt med en bil som står på karossen när den ska bärgas och inte kan bogseras). Elsystemet som la av överallt och alltid vid fel tillfälle. Rosten som poppade upp där man minst ville se den, som i a-stolparna. Handbromsen som bara fick användas en gång om året - på SBP (handbromsen var konstruerad med små runda belägg monterade i framoken, en mycket dålig idé). Tänddatorn som satt monterad intill batteriet och ärgade sönder. Framstolarna som behövde svetsas i ramen då och då. Växellådorna som hade synkproblem (automaterna höll sällan mer än 10000 mil). Samt ett otal andra problem. Man hann aldrig laga lika fort som det gick sönder.
Droppen kom när jag fick en spricka i oljetråget.
Lätt att byta eller? Jag tog bort alla synliga bultar. Nähä? Letade långt upp med ficklampa och hittade några till. Nudå?
Nix. Det visade sig att sista bulten satt mellan låda och motor. Som alltså måste ut och tas isär.
14 timmars arbete för att byta oljetråg!!!  >:D >:D >:D >:D
Sä jag lade ner och tittade aldrig på XM. Men C5 är ok. Bara lite tråkig för att vara Cittra.

Ja, det där var en riktigt "fransos" historia. Det är detta som man är rädd för beträffande franska bilar, alla dessa knasfel pga okonventionella lösningar. Lösningar som det dessutom finns en anledning att ingen annan använder.
Det är jag som skapade denna tråd en gång i tiden när vi var på jakt efter en "ny" bil. Nu blev det ingen C5:a för min del, men inte pga att jag ratade dem utan att vi valde att köpa lite billigare bil än de C5 från -05 och framåt vi tittade på då. Det blev en Peugeot 406 -03 1,8 kombi.. Efter drygt ett år och snart 3000 mil med den är vi fortfarande nöjda. Snål är den, men det är å andra sidan ingen raket heller. 406:an är dessutom befriad från såna där fransk knas lösningar.

När det är dags att byta ut Audi A6:an från -95 kan det nog bli aktuellt att titta på c5:orna igen..
Souterräng 170m2 1962.
Nibe fighter 1230 10kW
borrdjup:190m
årsförbrukning: 15000 kWh

Vill du annonsera klicka här! Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!