0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det kan jag säga att byta glödlampa i en c5 är lättare sagt än gjort.Svärfar har en c5 2.0HDI 2002 som han köpte ny och kvaliten är väl inte den bästa man åker som en dröm men! vad mycket småfel det har varit allt från att innertaket ramlat ner ,till glappt här och där ,trasiga stolar, obalans i framvagnen taskig handbroms m.m. m.m
Facit får jag i morgon bitti när Bilprovningen har besiktat min Prius -04 för första gången.Förbrukningen ligger förresten på 5,2 l/100km i snitt sedan första tankningen. Thumbsup
Citat från: skalman skrivet 03 februari 2008, 22:07:24Det kan jag säga att byta glödlampa i en c5 är lättare sagt än gjort.Svärfar har en c5 2.0HDI 2002 som han köpte ny och kvaliten är väl inte den bästa man åker som en dröm men! vad mycket småfel det har varit allt från att innertaket ramlat ner ,till glappt här och där ,trasiga stolar, obalans i framvagnen taskig handbroms m.m. m.mOk, så det har varit mycket småfel på den. Jag har för mig att modellen kom 2001, kan det vara så att de hade en del barnsjukdomar de första åren ? Jag är intresserad av att köpa en C5:a från 2005 och framåt.. ( diesel och partikelfilter ), är det fortfarande problem med dessa ?
Citat från: D_Sundsvall skrivet 04 februari 2008, 09:44:16Citat från: skalman skrivet 03 februari 2008, 22:07:24Det kan jag säga att byta glödlampa i en c5 är lättare sagt än gjort.Svärfar har en c5 2.0HDI 2002 som han köpte ny och kvaliten är väl inte den bästa man åker som en dröm men! vad mycket småfel det har varit allt från att innertaket ramlat ner ,till glappt här och där ,trasiga stolar, obalans i framvagnen taskig handbroms m.m. m.mOk, så det har varit mycket småfel på den. Jag har för mig att modellen kom 2001, kan det vara så att de hade en del barnsjukdomar de första åren ? Jag är intresserad av att köpa en C5:a från 2005 och framåt.. ( diesel och partikelfilter ), är det fortfarande problem med dessa ?Framförallt 2001 men även 2002 fanns det mycket strul. Från 2003 blev det betydligt bättre. 2005 kom nya fronten och en del nya roligheter. 2008 kommer den helt nya modellen och då troligtvis med nya barnsjukdomar.
Har själv tittat lite på C5.Tror att man kan välja mellan vanlig fjädring och Gashydraulisk fjädring på äldre modeller, då kanske vanlig fjädring kanske är ett bättre val (då slipper man vaakumsuga om det pajar )//SAAB Steos 2.3i
Är cittramek.. Är det något i fjädringsväg vi har problem med så är det just brustna skruvfjädrar.. Gashydrauliken är så gott som underhållsfri
Det var som f-n, var helt övertygad om att det var tvärtom Skiljer det mycket i begagnat pris på skruv/gasmodellerna ?//Steos
Nyare lista:http://www.autotrader.co.uk/EDITORIAL/CARS/news/37872.htmlNotera att det är den äldre Toyota corollan som för upp den på listan.Listan stämmer ju bra med vad jag gissade förutom BMW, Kia har ju skärpt sig först de två senaste åren så den lär inte hamna i topp förrän om några år på en sådan här lista.